2/06/2014

la chandeleur


40 päivää joulun jälkeen Suomessa vietetään kynttiläpäivää, mutta täällä samaan aikaan on La Chandeleur eli lettujuhla! Ei täälläkään sitä juhlan alkuperää liikaa tunneta (googletettiin, oon jo unohtanu, mitä löyty), mutta kyllä tästä juhlasta tykätään! Meillä tää sunnuntailounas siis koostu galette:ista eli tummista suolasista letuista (täytteenä yleensä kinkku, juusto, kananmuna) ja tavallisista makeista letuista <3 Täällä ei oo muuten koskaan kermavaahtoo, ja mun lempparilettu on voi-sokeri! Oonks muuten ees muistanu kertoo, että ostin täällä joskus syksymmällä keittokirjan pelkistä letuista, nam ne kaikki reseptit suolasistakin <3

4 comments:

  1. Moi! Oon soon-to-be-rotarivaihtari ja oon lueskellut sun blogias jo jonkin aikaa, aivan mahtavaa jälkeä! :-) Sellaista kyselisin, että mistä aikoinaan hankit pinsseihin ne neula-osuudet? Mulla on kamala ongelma löytää niitä mistään... Kiitos jos vastaat!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kiitos :) tuolta muistaakseni ostin: http://shop.figulus.fi/epages/OVK.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/08062009-145457/Categories/Korunosat/%22Korupohjat%20ja%20avaimenper%C3%A4t%22/Pinssipohjat

      Delete
  2. :D Nelli en kestä! Hahha lettujuhlaa pukkaa, mä en edes tienny tota nimee, aina oppii uutta. Merci ma chérie!

    ReplyDelete
    Replies
    1. en määkään, meidän pitää oppia tekee galetteja ite!!

      Delete