5/03/2014

les au revoirs cassent mon coeur

(=Hyvästit särkevät sydämmeni)

Tiistaiammuna pääsiäisen jälkeen tuli sitten heti takaisin lähtö Pariisiin, koska tehtiin sinne yhden yön luokkaretki melkein koko luokan kanssa. Päivän alotti taas ihan mahtava yhteentörmäys, koska siellä oli taas muita vaihtareita, jotka oli lähdössä vuorostaan Eurotourille! <3
IMG_9050
   Kahden päivän aikana kerettiin kävellä ihan tosi paljon, pikiniköidä puistoissa, vierailla maahanmuutto-museossa, esitys yhdessä Pariisin kuuluisimmista teattereista Comedia Francais:esissa, Montmartre, Pompidou-modernintaiteenmuseo, ja taas lisää kävelyä! Oli ihana matka luokan kanssa :)
IMG_9073IMG_9119IMG_9130IMG_9172
   Torstaina oli mun hostsiskon Adèlen, joka lomaili Nantesissa, synttärit, mentiin kuubalaiseen ihanan restoon ja annoin lahjaksi pariisilaisen pilapiirtäjän näkemyksen hostsiskosta :D
IMG_9208
   Perjantaina oli luokkaillallinen pitseeriassa!
IMG_9216
   Lauantaina pääsin vihdoin ja viimein lomalle kello 12!! Suomalainen Johanna ja argentiinalainen Felipe saapuivat aamupäivällä Nantesiin, ja pikiniköitiin kolmestaan eka, ennen kuin niitten vierailun syy eli vappuna Equadoriin palava (koulun takia) ihana pikkusiskoni Nicole saapui paikalle austraalialaisen Taylan kanssa. Vietettiin iltapäivä yhdessä, sanottiin Felipelle heipat, mentiin leffaan kattoo yks ihan huippu leffa, sitten creperihin kolmen muun vaihtarin kaa. Johanna jäi yöks ja lähti sunnuntai-iltana :)
IMG_9220IMG_9224IMG_9231IMG_9235
   Maanantaina aamulla treffasin Nicolen ja Taylan kaa kaupungilla, hoidettiin pakkoshoppailut, haettiin yks intialainen vaihtari ja mentiin lounalle. Pian sen jälkeen tuli mun ja Nicolen hyvästit (tiistaina Eurotour alko mulla) ja ei voinu itkuilta välttyä, koska en tiedä millon nähdään seuraavan kerran (meidän on joskus pakko nähdä)! :S Oltiin kuin siskokset ja Nicole on mulle tärkein Nantesin vaihtareista!
IMG_9252IMG_9245
   Samana iltana oli Rotarydiner, jossa pidin mun Suomi + vaihtovuosi -esitelmän. Sain kutsua muita vaihtareita ja lopulta meitä oli mun philippiiniläinen kaveri Danika, toka ja kolmas hostsisko Agathe ja Adele ja ens vuonna Philiippiineille lähtevä Thomas. Esitelmä meni tosi hyvin, vaikka stressasin koska sain sen valmiiks tyyliin vasta paria tuntia aikasemmin, ja Rotarit tykkäs ihan tosi paljon. Hahah puhuin tunnin :D Sain aivan järkyn ihanan laaturaitapaidan ranskalaiseen tyyliin ja niillä tulee kuulemma ikävä mua, söpöö :) Yks sano, että oon niitten paras vaihtari kahteenkymmeneen vuoteen, ja mun kolmas hostsisko puhu vähän niin se sano, että oon paras vaihtari, jonka se tuntee Ranskassa. Kyllähän se lämmitti sydäntä <3
IMG_9264IMG_9265IMG_9266

No comments:

Post a Comment