6/15/2014

viimeisiä

Tän viikon aikana on alkanu kunnolla nää viimeiset kerrat, kun nään jonkun, teen jotakin,... Yksityiset ranskantunnit, tanssitunnit, osaa koulukavereista en tuu koskaan enää näkee,... Keskiviikkona lähetin jo 20kg paketin Suomeen. Ja ainiin, mahtuu mukaan myös yks eka kerta, nimittäin tennis! Keskiviikkona käytiin pelaa tennistä Yasminen kaa, oli tosi kivaa, mutta ei oltu taidoilla siunattuja, koska saatiin ihan randomeiltakin siitä kommentteja XD
IMG_1153IMG_1163IMG_1164
   Ja se KOULU!! Torstaita oli pitkää ootettu, ei tää ranskalainen koulusysteemi paljon kehuja saa meiltä ranskattarilta :D Mun koulu oli tosi nätti etc, mutta vuosi oli tarpeeksi pitkä olla tunneilla, joihin ei ees kiinnosta opiskella, koska ei siitä olis mitään hyötyä. Torstai oli kiva päivä koulussa oikeesti, koska hissassa mentiin vaan pelaa puistoon, vikalla ranskan tunnilla oli herkkuja etc. Tuntu niin hassulta syödä vikaa kertaa ruokalassa.. Ranskan tunnilla luin muuten ääneen luokalle yhen tosi vaikeesti lausuttavan runon, oon ylpee itestäni! Jo alkuvuodesta asti olin aatellu, että vikalla tunnilla mä sitten luen jonkun tekstin, kun siellä aina luetaan ääneen, ja nyt sekin on tehty :) 
IMG_1172IMG_1187IMG_1194IMG_1197IMG_1211IMG_1217IMG_1225IMG_1230
   Koulussa ei itkettäny, mutta meillä oli luokkaillallinen samana iltana Zoén puutarhassa, ja siellä rupes silmät kostuu, kun joutu sanoo hyvästejä luokkalaisille,... :( Oli tosi kiva ilta, kaikki oli tuonu jotain tosi hyvää syötävää :) Meidän luokanvalvoja ja hissa-mantsan opekin oli kutsuttu, me ollaan oikeesti niiden lempioppilaat :D Ootan kauhulla heinäkuun neljättä ja viidettä, koska nyt jo itkettiin aika reippaasti mun parhaitten kavereiden kaa! Mulla on tosta illasta tosi huonoja kuvia, koska tarkennus oli vahingossa manuaalisella, ja kun kaikki näpsi kuvia niin tulos oli vähän suttuinen :D Mulla on kuva jokasen kanssa, mutta laitan vaan nyt ihanasta Anoukista, mun ekasta koulukaverista, kuvan :)
IMG_1245IMG_1256
   Seuraavana aamuna, ekana loma-aamuna, lähdin hostsiskon luo Lilleen, pohjoiseen, Belgian viereen. Täällä on tällä viikolla ollu paha junalakko, joten mun suora junakin oli peruttu. Otin siis junan eka Pariisiin, vaihdoin rautatieasemaa ja sieltä sitten Lilleen. Näin Pariisissa muuten suomalaisen tosi mukavan nuoren parin, on aina pakko mennä juttelee, kun harvoin näkee suomalaisia turisteja :)
IMG_1300
   Lille on tosi nätti kaupunki, kaks kertaa Nantesia suurempi ja tosi erilainen. Kaikki talot on tiilitaloja, tuli vähän joistain rakennuksista mun tuleva kotikaupunki Tampere mieleen. Perjantaina tehtiin kierros kaupungilla, sitten mentiin siskon kämpälle ja illalla vielä yhteen perinteiseen ravintolaan, jossa syötiin ihan sairaan hyvin <3 Lauantaina lounaan jälkeen hostsiskolla oli kolme tuntia vapaaehtoistyötä, joten mä shoppailin (voi luoja tätä mun rahankäyttöä!!), kiertelin keskustassa ja istahdin yhteen ihanaan pikku kahvilaan lukemaan uutta kirjaa ja syömään vadelmajuustokakkua, oi oi toi on parasta aina <3 Illalla mentiin kattoo kaupungille jalkkista, sunnuntaina yhden jälkeen otinkin jo junan takasin päin. Lakko oli edelleenkin, joten vaihdoin Pariisissa, ja tällä kertaa näin metrossa kaks suomalaista nuorta interreilaajaa!
IMG_1302IMG_1304IMG_1309IMG_1310IMG_1312IMG_1317IMG_1318
   Lähen keskiviikkona Toulousin lähelle Albi-nimiseen kaupunkiin yhen mun argentiinalaiset kaverin luo, mutta koitan postailla sitä ennen, haluisitteko videon ranskaksi??
   P.S. KAHENKYMMENEN PÄIVÄN PÄÄSTÄ OON JO OLLU MUUTAMAN TUNNIN SUOMESSA !!!!!!!!!!

5 comments:

  1. Voi tää aika on menny niin supernopeasti. Muistan vielä kun löysin sun blogin, reilu vuosi sitten, ennen kuin olit lähtenyt. Nyt rupeaa itselläni olemaan lähtö edessä. Antaa hirveästi tukea kun sulla on ollut niin ihana vuosi. On ollut ilo seurailla täältä Suomesta. Mahtavia viimesiä viikkoja sinne!

    Kat
    www.katkettu.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. oi ompas kiva kuulla! kiitos, onnea sunkin vuoteen :)

      Delete
  2. Kyllä haluamme videon ranskaksi!

    ReplyDelete