11/24/2013

bonheur

(=Onnellisuus)

Aina kuvia koneelle laittaessa, varsinkin nyt tänään, tulee niin kiitollinen ja onnellinen olo kaikista näistä hetkistä täällä. Eletään nyt sitä vaihetta vaihtarivuodesta, kun ei ehkä mee niin hyvin. Mulla menee tosi hyvin, mutta kyllä niitä huonojakin hetkiä aina sattuu. Mut mun kuvat on sellasta onnellisuusluokkaa että huhhuh, ootan jo innolla, että tän vuoden jälkeen pääsen kokoamaan valokuvakirjaa tästä vuodesta, koska rakastan vaan tätä kuvamateriaalia täältä. Kuvatekstit jokaseen kuvaan pitäs alkaa "onnea on", koska taas on tapahtunu ihan muutamassa päivässä kaikkee ihanuutta. Mun asenne on kyllä muuttunu ihan sairaasti, ennen mua saatto ärsyttää vähän kaikki, ihan toi lausekin "onnea on", mutta nyt vaan ajattelen aina huolettomasti "ihan sama". Elämä on kivaa :)
IMG_3899    Onnea on, kun viime päivinä on ollu i-ha-na sää!!! Kirpeä ilma ja pilvetön, aurinkoinen taivas! Suomessa kerta kaikkiaan inhosin kerrospukeutumista, mutta täällä vaan rakastuin siihen, että saat heittää pitkähihasen päälle villapaidan ja lisäks vielä ihanan kevyttoppatakin. Mä löydän täältä muuten kans pipoja mun jättisuurelle päälle, toisin kuin Suomesta!!
IMG_3901
   Onnea on, että voi mennä vaihtarikavereiden kanssa ulos perjantai-iltana, kun kaikki mun lukiolaiset tekee sitä samaa mitä ennenkin eli opiskelee. Onnee on, kun ranskankielisen leffan ymmärryksen jälkeen kokeillaan uutta ravintolaa, tällä kertaa yhtä crêperietä eli letturavintolaa. Sekin on ihan jees, että kaikki se töissä raataminen palkitaan täällä, kun mulla on varaa ostaa kallis raclette-galette eli tumma, suolanen lettu, jonka täyte on kaikkee mitä racletestakin löytyy eli juustoo, lihaa ja perunaa :D En mä sitä jälkkäriäkään unohtanu!! Nutella ei oo mitään verrattuna caramel beurre salé -nimiseen karamellitahnaan <3 Siis täällä Bretagnen kupeessa kaikessa makeessakin on suolaa haha :D
IMG_3909    Onnea on, kun kaverietten annoksia voi maistaa <3
IMG_3916    Onnea on, kun ihan mitään huonoa omatuntoa potematta voi mennä ostamaan aamupalaks jättikeksin yhestä lemmariboulangeriesta <3 (Ylemmässä kuvassa oleva equadorilainen Nicole tuli yöks perjantaina ja aamulla kouluun mennessä heitin sen juna-asemalle, kun hän lähti yhen vaihtarikaverin luo toiseen kaupunkiin.)
IMG_3921    Onnea on, kun Zoé tuli meidän mukana viikonlopuks Mesqueriin ja tehtiin suklaakakkua! Onnea ei kuitenkaan uunin kaa ollu (...), mutta hyvää se oli!! Onnea on, että meinaan alkaa nauraa aina kun nään tän kuvan, koska oon alkanu jo selittää Nelli-tyyliin (siis kaikki mun tuntevat tuntee mun selitykset..) ja että oli muutenkin vaan hauska illallinen Zoen ja hostveljen kaa :D
IMG_3930    Onnea on, kun hostäiti teki tänään lounalle, jossa oli muutama ystäväperhe kans, tarte tatin:ia, joten tuli toi ranskalainenkin perusherkku maistettua varmaan ekaa kertaa!! :)
IMG_3937    Onnea on, kun ranskalaiset pikkukylät on niin söppänöitä!!
IMG_3940    Onnea on, että on noin höpsö ystävä, jonka kanssa voi tehdä hyvin töppäystäyteisen pyöräilyretken syömään vielä yhen letun Piriaciin, vaikka lounaalla oli kahta torttua ja vaikka ei oo yhtään nälkä <3
   Onnea on se, että me lähetään luokan kaa Pariisiin pääsiäisen jälkeen kaheks päivää. Että jo muutama viikko sitten huomasin uidessa, että ajattelen jo osan ranskaks. Että en oo varmaan ees juurikaan lihonnu, vaikka kaikkee hyvää tulee syötyä ihanan liian usein. Onnea on, että huomenna on rotary-illallinen <3 Onnea on, että kuukauden päästä on jo joulu ja mulla on jo joulumieli katossa <3

  

7 comments:

  1. Moikka! Olen jo jonkin aikaa seurannut blogiasi. Löysin sen ihan sattumalta, joskus sun vaihtarivuoden alussa. Olin itse Rotary-vaihtarina Brive La Gaillardessa vuonna 2005-2006. Oli ihan paras vuosi, joten sun blogia on hauska lukea, koska muistuttaa mua mun vuodesta. Nauti ihan täysillä, äläkä YHTÄÄN mieti mitään lihoomista. Se on niin turhaa, ja jos vähän lihoaisit, niin varmasti hävii kilot kun pääset Suomeen taas ruutiineihin. Olethan menossa bus tripeille? Olin niillä molemmilla. Oli ehkä paras reissu IKINÄ..ja reissuja on ollut mooooonta niidenkin jälkeen. Ei mulla muuta :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. salut!! kiva kuulla että miellyttää :) juu oiskin aika rikos olla nauttimatta näistä herkuista <3 niimpä, kyllä ne yhtä nopeeta ainakin toivottavasti lähtee kun tuleekin :) KYLLÄ bustripeille, en jäis mistään hinnasta pois niiltä!! :)

      Delete
  2. Tänne kotipihaan satoi pari päivää sitten muutaman sentin lumikerros, joka kuorrutti maan ja koristeli puut kauniisti, pikkupakkasta, sinisiä hetkiä ja lumen narsketta kenkien alla :-) Riemullista joulunalusaikaa sinne!

    ReplyDelete
    Replies
    1. uu kuulostaapas ihanan jouluiselta <3 kiitos samoin :)

      Delete
    2. No nyt meni taas plussan puolelle, räntää ja liukasta jäätä, mutta valkoinen maa vielä... Kyllä se sieltä vielä tulee - talvi.

      Delete
  3. Voi nelli oot niin ihanan positiivinen aina !!♥ ja mulla on ihan sama ton kerrospukeutumisen kanssa haha!:D

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha toinen positiivinen ihanuus siellä <3 bisous, tu me manques trop!!! <3

      Delete