1/20/2014

haaste haaste

SAIN JOULUKUUSSA KAKSI HAASTETTA: Millalta ja Saralta. Kiitos! :)

1. Jokaisen haastetun pitää kertoa 11 faktaa itsestään.
2. Pitää vastata myös haastajan 11 kysymykseen.
3. Haastetun tulee keksiä 11 kysymystä uusille haastetuille.
4. Heidän pitää valita 11 blogia, joilla on alle 200 lukijaa/seuraajaa.
5. Sinun pitää kertoa ketkä olet haastanut.
6. Ei takaisin haastamista.

11 faktaa minusta.

1. Mä inhoon enkun puhumista Ranskassa.
2. Rakastan teatteria.
3. Mun unelma-ammatti on näytelmäkirjalija.
4. Muutan elokuun alussa yksin Tampereelle, koska meen siellä ilmaisutaitolukioon.
5. Mulla on jo kämppä haussa, toivottavasti saan jonkun halvan siitä ihan keskustasta.
6. Ihmiset on sanonu mulle, että ehkä tän vuoden aikana mieli muuttuu, enkä haluukkaan asuu vielä yksin, mutta aivan päinvastoin, halu on vaan vahvistunu.
7. Mulla ei oo täällä ikinä aikaa nukkua, koska lauantaisinkin sinne kouluun on pakko mennä. Melkeen kymmeneen asti nukkumiset voi laskea kahden, jos ei nyt yhden kädenkin sormilla.
8. Lisäks meen myöhään nukkuu, koska tää rytmi täällä ton myöhäsen illallisen takia on paljon paljon myöhempi. On oikeesti tosi aikanen jos pääsen puol ykstoista nukkumaan.
9. Mulla alko viikko sitten maanantaina sammakkoa uidessa sattuu polviin, ja kävellessäkin tuntuu nyt :( Toivottavasti ei oo mitään vakavaa, koska urheiluu en ainakaan vähennä yhtään, koska muutenkin urheilen paljon vähemmän kun Suomessa.
10. Mut tekee iloiseksi musiikki (rakastan niitä hetkiä pianon ympärillä, kun lauletaan perheen kaa täällä), urheilu (piristää aina huonommankin päivän), ruoka (en ymmärrä niitä ihmisiä, jotka ei syö paljoo), hyvät keskustelut ja ihanat ihmiset.
11. Ajattelen jo paljon ranskaksi ja ne harvat unet, jotka muistan (ehkä kerran kuussa max.), on ranskaks. Viime viikolla näin ihan kauheen unen; olin Suomessa enkä muistanu mitään mitä olin tehny tammikuun jälkeen, joten ajattelin etten ollu muuta kun ollu tietsikalla yms enkä yhtään nauttinu vaihdossa olossa. Olin niin helpottunu, kun heräsin :)



MILLAN KYSYMYKSET:
 
1. Miksi aloitit bloggaamisen? 
Rakastan kirjoittamista ja vaihtoblogeja oon rakastanu siitä hetkestä asti, kun aloin niitä lukee :)

2. Mitä kieliä osaat puhua? 
Suomi, enkku ja ranska sillei että voin oikeesti puhuu mitä huvittaa. Ruotsia osaan puhuu kun on kouluvuosi menossa, nyt oon unohtanu aika pahasti. Sama juttu saksan kanssa, sitä oon opiskellu vuoden, mutta aika lahjakkaasti sen oon unohtanu. Italian tunneilla kävin viime vuonna noin kerran kuussa, joten ihan muutamia perusjuttuja.

3. Mikä on suurin pelkosi? 
Elää tylsä ja tavallinen elämä. Että mä menettäisin mun suomiperheen!!

4. Olisitko mieluummin vampyyri vai ihmissusi? 
???????

5. Miten kuvailisit itseäsi kolmella sanalla?? 
Tunteellinen, tunnollinen, aktiivinen.

6. Jos pääsisit ilmaiseksi mihin tahansa kauneusleikkaukseen, menisitkö ja mihin?
En menis, koska ällöttää jo toi ajatuskin, se on niin epäluonnollista ja sattuis varmaan ihan liikaa.

7. Suosikkieläimesi? Vai pidätkö edes eläimistä?
Joo pidän eläimistä, vaikkakin säikyn joskus niitä vähän. Öö koira se varmaan on. Pienenä halusin aina koiran.

8. Jos voisit matkustaa aikakoneella ajassa taaksepäin, mille aikakaudelle matkustaisit?

Jane Austen -aikaan eli haluisin korsettimekon ja tanssiaiset (siis totta kai en olis köyhä..)

9. Uskotko kuolemanjälkeiseen elämään?
Oon positivisti (suomee?), joten joo :)

10. Kun olit lapsi, mikä halusit olla isona?
TV:ssä laulava hammaslääkäri.

11. Mitkä kolme asiaa haluat ehdottomasti tehdä ennen kuolemaasi?

Käydä Broadwayllä, tehdä benjihyppy ja mennä Meksikoon.
SARAN KYSYMYKSET:
 
1. Jos olisit eläin, olisitko lintu vai kala?
No heh heh. Mutta lintu olisin, koska vapaus.

2. Uskotko horoskooppeihin?
No eipä ne juuri koskaan pidä paikkaansa.


3. Missä haluaisit asua?
En tiedä. Mitä pitemmän aikaa täällä oon asunu, sitä vähemmän osaan vastata tohon kysymykseen. Mun lapset ainakin tasan tarkkaan käy koulunsa Suomessa (hehe näin sanoo kaikki vaihtarit), mutta en vaan jaksa sitä talvee siellä. Ihanteellinen ois vähän kaikkialla, ulkomailla ja Suomessa. Ehkä Turussa, koska se on kakskielinen ja oon aina rakastanu sitä kaupuunkia, vaikka onkin vähän huono sanoo, koska oon siellä käyny varmaan kaks kertaa :D

4. Mikä on elämäsi tärkein asia?
Ei mulla oo yhtä asiaa, mutta valitsen mun rakkaat ihmiset.

5. Mikä on lempivärisi?
Tykkään pukeutua siniseen, mutta jos kulta lasketaan väriks, niin se.

6. Haluaisitko tatuoinnin?
Haluaisin, mutta en tiedä minne ja minkälaisen.

7. Miksi/miksi et?
Koska pitää kokeilla kaikkea ja haluan tietää, miten rumalta se näyttää vanhana.

8. Mitä aiot tehdä ensi kesänä?
Palaan Suomeen 5. heinäkuuta (viimenen lähtöpäivä tästä Rotarypiiristä) Johannan kaa. Haluun nähdä sukulaisia ja kavereita. Mennään Tukholmaan. Ollaan viikko vuokramökillä, niin kuin aina. Elokuun alussa muutan Tampereelle. Ah, yötön yö <3

9. Muovi vai oikea joulukuusi?

Anteeks, mikä kysymys tää on?

10. Jos joutuisit syömään jotain tiettyä ruokaa koko loppuelämäsi, mitä se olisi?
Compotte (en tiiä kirjotetaanko se noin) mutta siis marja/hedelmä survosta, johon oon rakastunu ihan vasta. Ihan tiedoks vaan, että oon aina pitäny piltin syömistä ällöttävänä.

11. Kumpaa muistutat enemmän, äitiäsi vai isääsi?
Mun sisaruksiin verratuna ulkonäöltä enemmän iskää. Mutta muuten oon kyllä aika tasasesti saanu piirteitä molemmilta.


Mun kysymykset:

1. Miten oot muuttunut tän vuoden aikana?
2. Ketä ja mitä kaipaat eniten Suomesta.
3. Mikä sai sut viimeksi iloiseksi?
4. Mitä tekisit elämälläsi, jos sun ei tartteis koskaan tehdä töitä?
5. Mikä on ranskan lempisanasi?
6. Minne haluaisit matkustaa Ranskassa?
7. Jos et olisi Ranskassa viettämässä vaihtovuotta, missä haluaisit olla ja miksi?
8. Ranskan hyvät ja huonot puolet?
9. Jos sun pitäisi asua loppuelämäsi joko Suomen tai Ranskan kotikaupungissasi, kummat valitsisit ja miksi?
10. Oliko sulla mitään odotuksia tältä vuodelta? Miten ne on täyttynyt?
11. Mitä mieltä oot ranskan taidostasi?

Haastan: Johannan, Essin, Heidin, Kaisan, Ainon, Wilma Sofian, Lauran, Amandan, ja jokaisen muun Ranskassa oleilevan vaihatarin!

2 comments:

  1. hahah rakastan sun asennetta tossa tatuointijutussa :DDD ja kyllä, oon ihan täydellisesti samaa mieltä tuosta talvesta! nyt ku on ensimmäinen talvi ilman lunta niin on aika paha kuvitella enää et ois monen kuukauden mittainen hirmupakkanen ja kinokset, vaikka lumi sen ekat kaks viikkoo onki mukavaa :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. hhaha ihanaa että oot samaa mieltä! pitää nauttia kunnolla nyt, kun kerrankin ei tarttee kuolla sinne pakkaseen :)

      Delete