1/30/2014

kaks ja puoli viikkoa

En oo päivitelly teille mun kuulumisia rotarypäivän jälkeen!! En nyt kaikkee muista, mutta nyt suurinpiirtein :)
  •  Ma 13/ Oon käyny ekaa kertaa Rotarylounaalla! Ja sen takia ei tarvinnu mennä enkun kirjallisuuteen.
  • Ti 14/ Tavallisessa enkussa näyteltiin Macbeth ja ah nää ranskikset tai ainakin mun luokka on niin hassuja kun ne uskaltaa heittäytyy <3
  • Ke 15/ Kävin kampaajalla leikkauttamassa ja laittamassa raitoja! Maksoin 91€ siitä että toinen puoli on vähän pitempi ja kakshaarasia jäi puolet :S
  • Ke 15/ Käytiin luokan kanssa teatterissa (ranskan tunnilta) kattomassa Oedipe Roi (se on antiikinaikanen näytelmä), ja sitä ennen illallistettiin Zoélla Yasminen kaa. Mä toin jälkkäriä; hasselpähkinä-caramel -galette, ja jäin yöks :)
  • To 16 / Mentiin hissan tunnilta linnaan kuuntelee konferenssia, jossa yks vanha ranskalainen juutalaismies kerto, miten se oli ollu 3 vuotta natsien keskitysleirillä 9-11 vuotiaana. Oli aivan huippu!! Sen jälkeen käytiin kattoo yks sotanäyttely.Sita ennen kavin ekaa kertaa ranskalaisella hautausmaalla, kun otin kuvia TPE:ta varten (se on sellanen esitelmaprojektitunti)
  • Pe 17 / Käytiin Zoén kaa kuuntelee yks ihan huono myytti-konferenssi linnassa. Ajatelkaa, PERJANTAI-ILTANA!! Hehe, oikeesti oli hauska mennä sinne, kun on hauska tehdä kaikkee sellasta täällä, mitä ei Suomessa kyllä ikinä tekis :D
  • La 18/ Meillä oli maantiedon koe/testi, josta sain muuten 15/20, joka on siis tosi hyvä! Se oli mun eka arvosana maantiedon/hissan opettajalta :)
  • La 18/ Mentiin ravintolaan lounastaa hostäitin ja siskon kaa! Kierreltiin päälle viellä muutamat kaupat. (Polvet oli tona päivänä jo aika kipeet, kun käveli.)
  • La 18/ Näin mun ekan perheen hostsiskon Capucinen, kun mentiin shoppailee. Täällä siis on 5 viikon alet, joitten löytöjä näytän teille, kun ne loppuu!
  • La 18/ Menin syömään ihan liikaa pitsaa Alicelle, jonka jälkeen käytiin kattoo Le Loup de Wallstreat eli Wallstreatin susi suomeks :D Leonardo Di Caprio kolme tuntii :)
  • Su 19/ Meillä oli toinen joulu!! Isän puolen sukua (mummo, 3 serkkua, vanhimman vaimo ja pikkupoika) tuli syömään ja vaihtaa joululahjat.
  •  Ke 22/ Kavin linnassa ottaa TPE:ta varten kuvia ja rikoin samalla mun objektiivin, jonka takia noi kuvat on huonoja :S
  • Ke 22/ Nähtiin herkkukahvitteluhetken merkeissä Danikan (Philippiinit) kanssa zumbatunnin jälkeen, ja Leah (USA), Nicole (Ecuador) ja lauantaina saapunut Tayla (Austraalia) liittyivät seuraan 15min aikasemmin kuin mun piti lähtee seuraavaan paikkaan!
  • Ke 22/ Koska mentiin Zoén kaa leffaan! Oltiin sitten tunaroitu ja katottu väärä aika netistä, eikä päästy kattoo Mittyä, vaan 1,5h myöhemmin katottiin Guillaume et les garcons à table (Guillaume ja pojat pöytään) -leffa :)
  • To 23/ 5 KUUKAUTTA RANSKASSA! Sen kunniaks soitin aamulla lääkäriin ja pääsin sinne 16h30. Sain vain lähetteen röntgeniin, ei lääkkeitä, viikon liikuntakielto :(
  • Pe 24/ Mentiin kattoo Mitty Danikan kaa!
  • Pe 24/ Ja sen jälkeen restoon syömään Tervettuloa Tayla -merkeissä ja oli kylla ihan sairaan huippu ilta! :) Söin maailman parhaan jälkkärin, toi creme brulée <3
  • La 25/ Juna-aikataulut oli vaihtunu, joten en pystyny ottaa junaa kouluun. Kaks ratikkaa + lauantain ärsyttävän harvat vuorot (ootin 12min keskustassa) + sattunu niin hitosti polviin, että olin 15min myöhässä. Koko luokka nauro mulle, kun selitin miten mulla oli ongelmia "transportation" :in kanssa :D Ranskaks (julkinen) liikenne on transport tai jt, että ei kuulemma tarkota mitään toi, mutta hyvin ne ymmärsi :D
  • La 25/ Polvikivuissa sain menee 50min kotimatkaan. Siitä johtuen olin koko päivän kotona, leivoin pullaa, tein LÄKSYJÄ, käytiin kirjastossa vanhempien kaa, ja katottiin siskon kaa yhtä leffaa, kunnes oli niin väsyny, että oli pakko lopettaa.
  • Su 26/ Mulla oli jazz -tunnin esitysharkat kello 13-15, joita menin kattoo. Suoraan sieltä mentiin yhden ystäväperheen luokse syömään galette de roi:ta. Illalla tein kans läksyjä, en voi uskoo, miten reipas koululainen musta on tullu :P
  • Ma 27/ Myöhästymisen takia piti viedä vanhempien selityskirje mun liikenneseikkailusta. Meillä oli enkun kirjallisuudessa oral, eli käytännössä äänitettiin 3min selitys ýhestä novellista.
  • Ma 27/ Kaaduin kotona portaissa ja rikoin samalla mun kännykän XD
  • Ma 27/ Menin illalliselle mun ekan perheen luo, josta jatkettiin teatteriin matkaa vanhempien kaa! Esityksessä oli vaan yks tyyppi, joka puhu 1h50, mutta se oli ihan huippu!!
  • Ti 28/ Pääsin vihdoin sinne röntgeniin, josta sanottiin, että mun polvilumpiot liikkuu liikaa ja pitää mennä fysioterapiaan, ei mitään vakavaa :)
  • Ti 28/ Toinen teatteri- tai tällä kertaa tanssiesitys oli heti seuraavana iltana, ja se oli aivan upee!! Yks parhaista tanssiesityksistä, joita oon ikinä nähny!
  • Ke 29 Lounaan jälkeen mentiin Yasminen kaa kahvilaan suunnittelee torstaista enkun esitystä/suullista koetta.
  • Ke 29/ Ostin aivan järkyttävän ihanan Nokia 100 kahdella kympilla XD Tassa kaks kuukautta ois ooteltava ennen kuin saan Suomesta kunnollisen uuden.
  • Ke 29/ Menin Alicelle syömään galette de roi:ta Zoén kaa.
  • Ke 29/ Ja sieltä menin suoraan lääkäriin!! <3 Se oli ihan tosi mukava se lääkäri! Ja lisäks mun ei tarttee ees mennä fysioterapiian, vaan 2 viikkoo urheilukieltoo, sain lääkkeitä, rasvaa ja polvituen (??). Mulla kai polvilumpiot liikkuu liikaa, ja en saa enaa uida sammakkoa.
SIINÄPÄ JOTAIN TOIVOTTAVASTI MUISTIN KAIKEN!! :) Ja lisaksi oon saanu yhden 4kg paketin ja kaks isoo kirjekuorta Suomesta perheelta ja pikkusiskoltakin tuli kirje :) Se iso kadoksissa ollut paketti palas siis Suomeen ja sain osan niista tavaroista tassa paketissa!

2 comments:

  1. no mutta! tuohan on ihan hyvä puhelin :-D :-D et sinä mitään Lumiaa enää tarviikaan!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. oon äiti kuule aivan samaa mieltä oikeestikin!! JA MULLA ON TOSSA MATOPELI, OON ONNELLINEN!

      Delete