9/16/2013

ça va très bien

Heiii! Koulun alkamisen jälkeen mun päivät on ollu tosi kiireisiä (yllätyys, tällästä on tää vaihtarielämä!!), mutta oon tehny kaikkee kivaa! Koulussa mä nyt suurimmaks osaks oon ollu ja se on tosi erillaista kuin Suomessa! Postaan koulun eroista joskus ihan oman postauksen, mutta ihan muutaman jutun mainitakseni: viime viikolla tein ekaa kertaa ranskan läksyt ja se oli runon kirjottaminen!! Heheh se oli kivaa ja seuraavalla tunnilla kaikki (jopa me meidän luokan 5 vaihtaria) luki omat runonsa ääneen! Viime viikolla mulla oli myös saksaa, mutta se oli kauhein tunti, missä oon ollu, joten sain sitten onneks luvan lopettaa saksan! Nyt mulla loppuu koulu maanantaisin ja joka toinen tiistai jo kolmelta, jeeee :D
IMG_1955IMG_1967IMG_2199    Tiistaina kävin testaa balettituntia, mutta taso oli ihan liian helppo, joten palasin torstaina testaa toista, haastavampaa tuntia ja ah se oli niin ihanaa!! Tänään koulun jälkeen käytiin ostaa mulle baletti-harjoitustossut ja tässä koitan miettii, että miten ihmeessä ne kuminauhat niihin tossuihin ommellaan (kun niitä pitäs vielä pystyä ompelemisen jälkeen kiristää).. Huomenna meen kokeilee modern jazz -tuntia toiseen kouluun, jei! Täällä tanssitunnit on muuten himon kalliita, joten mulle ei jääkään sit rahaa shoppailla, mutta ei haittaa :) Tänään kävin myös testaa uimahallia ja oli niin outoo ku ei voinukkaan mennä saunaan yms yms! Kirjastokortinkin oon hommannu ja lainasin maailman söpöimmän ja mulle just sopivan kokoisen pikkukirjan ranskaks!!
IMG_1996IMG_2007IMG_2027    Oon saanu hyvin kavereita täällä, vaikka oonki näitten viikkojen aikana vaihdellu porukkaa vähän väliä. Koulun takia nuorilla ei täällä oo juurikaan vapaa-aikaa, mutta oon kerenny käydä kavereiden kanssa shoppailemassa pari kertaa ja elokuvissa kans. Muita Rotary-vaihtareita Nantesissa taitaa olla nyt 6, ja ollaan osan kanssa keretty nähdä nyt pari kertaa.
IMG_2028IMG_2071IMG_2083    Bustrip kertaa kaks on kans varattu!! Paris - Barcelona -matka on maaliskuussa 8 päivää ja Eurotour huhti-toukokuun vaihteessa 12 päivää. Tulee varmasti huippua, millonpa ei tulis, ku oot vaihtareiden kanssa!!
IMG_2086IMG_2101IMG_2129
   Lauantaina, kun olin tullu koulusta, lähettiin hostien (myös sisko palas Pariisista!!) ja mun usalaisen vaihtarikaveri Leahin kanssa kohti Mesqueria. Leahin kanssa pyöräiltiin aika paljon ja sunnuntaina käytiin yhessä tosi kauniissa merenrantakylässä (yllä oleva kuva ja simpukkakuvaa lukuunottamatta kuvat alhaalla sieltä). Iltapäivällä oli tarkotus lähtee purjehtii, mutta tuuli liikaa. Ennen lähtöö nähtiin nopeeta mun mesquer-kavereita, ja paluumatkalla oli järkky ruuhka, joten ajeltiin jostain kiertotietä sitte takas Nantesiin. Heheh aina kun mennään/palataan Nantesiin tai Mesqueriin, ajattelen että "ah kotona" vaikka just toisesta kodista ollaan lähetty, niin hämmentävää :D
IMG_2121
Leah, mä jättiläinen tuskastuneena kun joutu olla kameran toisella puolen, ja hostsisko Capucine!
IMG_2117IMG_2180
   Mua on muuten hämmentäny täällä myös se, että esim. mun koulussa on yks tyttö, joka on ihan kuin yhen mun Suomi-luokkalaisen tytön kaksoisolento. Oon alkanu sanoo mun nimen myös ns. väärin, miten nää täällä sen sanoo, ja ihan viime päivinä mun puheeseen on alkanu tipahdella suomen sanoja, siis sillon ku puhun ranskaa .. :D Mutta kaikki on siis tosi kivasti, palailen joittenkin asioitten kanssa tässä lähipäivinä :)
IMG_2162IMG_2166IMG_2146
 
À très bientôt,
Nelli
 
P.S. Oottakaa vaan, otan täällä joka päivä ruokakuvia (paitsi sillon ku oon niin nälkänen, että unohdan heheh) ja aion laittaa ne esille tässä joku kaunis, kiireetön päivä :) Mulla ei oo ruisleipää ja maitoo tullu ees ikävä, koska on maito täälläki hyvää ja ranskalainen leipä - oh là là!!

8 comments:

  1. Onko ne kaikki noin pieniä siellä?!!Millä tavalla kamalaa oli se saksa? Ruokakuvia odotellessa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ei oo onneks :D ihan suht pitkiäkin löytyy :) kaikki muut oli opiskelemassa jo neljättä vuotta saksaa, mut opettaja sit päätti ottaa mut silmätikuks ja se oli oikeesti kauhein tilanne missä oon ikinä ollu. mut nyt se on ohi ja lyhyet päivät <3

      Delete
  2. Ihanalta kuulostaa!! Ja voin niin samaistua suhun tossa että yhtäkkiä kesken ranskan selityksen vaihdan suomeen ja huomaan vasta ku saan kummastuneita tuijotuksia ...ja mäki oon löytäny täältä 4 kaksoisolentoo niin outoa...... :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha hyvä että sunkin elämästä tollasia hämmentävyyksiä löytyy!! :D

      Delete
  3. Ihana postaus ja aah noi satamakuvat.. :D Ja joo kaksoisolentoja mäkin oon pongaillu, mun luokalla on esim. ranskan oma Teuvo Loman :D Et oo ainut!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nii ja tuli muute nyt mielee noihin tanssitunteihin liittyen, että etkö vois kysyä rotareita maksamaan niitä? Tai ainakin osan. Mun hosklubi maksaa mun karatekulut (päälle 300e) ja ne sano, että tapana on että klubi maksaa vaihtarille yhden harrastuksen. Säästäisit ainakin vähän rahaa shoppailuun! :P

      Delete
    2. merci!! <3 hahah oh la la je crois que ca c'est normal maintenant pour les etudiants d'echange :D d'accord, oui je crois que ca c'est possible! j'ai le premier dine de mon club du rotary lundi prochain, alors peut-etre je vais dire que les cours de danse sont tres tres chers ici.. mais pour moi, c'est pas grave, si ils ne m'aident pas parce que j'adore, j'adore les cours!! ils sont super!!! hahah c'est vrai, parce que les magasins ici, ils sont super aussi!!! :D p.s. oli vaan sellane ranskan puhumis/kirjottamis fiilis, mut luulenpa että ymmärrät :)

      Delete
    3. Oui, bien sûr je te comprends! ;) hahah bonne change!

      Delete