9/24/2013

yksi kuukausi

.. ja yksi päivä vielä päälle!! Hui kauheeta tää aika lentää järkyttävää vauhtia!! Sanomattakin on selvää, että on ollu kyllä ihan huippu kuukausi, varmaan elämäni paras!! En voi sanoo, että arki on alkanu, koska sana arki on mulle ihan sama asia kuin tylsyys. Ja tylsää ei todellakaan oo!! Tekemistä riittää koko ajan: koulu, sen jälkeen jos tehdään jotain kavereitten kaa, harrastukset, (enkun)läksyt, illallinen ja sitte onkin jo myöhä ja vaihtoehdot on mennä nukkumaan tai mennä koneelle. En vaan kerkee kertoo kaikkee, mitä oon tehny, mut siis tolla kaavalla mennään, mut on tosi kivaa!! Kun aamulla herää, ei tiiä mitä tulee vastaan. Kaikki nää kliseet vaihtovuodesta on totta XD
IMG_2440IMG_2448IMG_2463
   Ihan muutamia kuulumisia nopeeta kans! Viime lauantain olin meren rannalla, hostit oli häissä, mulle ei riittäny paikkaa, mut se ei mitään haitannu! Tein pienen 3,5h juoksu/kävelylenkin rannalla, rakastuin Fazerin salmiakkitäytesuklaaseen ja katoin ranskaks leffan (myös tekstitys ranskaks) ja tajusin melkeinpä kaiken! Sunnuntaina suunnattiin Mesqueriin ja käytiin matkalla kattoo yks linna. Eilen oli eka Rotary-illallinen, jeee!! Oli kivaa, näin mun tokan hostperheen ja he olivat tosi kivoja, pidin lyhyen esittelyn itsestäni ranskaks ja kolmen ruokalajin illallinen, namskis!! Oikeesti Rotarit on niin ihania!! <3 Kun ihan illan aluks mun piti käydä näyttäytymässä kaikkien eessä, niin kaikki oli että "oooOOOOOOOO!!!!" hehe XD Testasin just ekat laadukkaat macaron-keksit ja voi luoja oli niin hyvää!! <3 Ihan tiedoks vaan, että jos maistatte macaronsejen pakasteversioita Suomessa, oikeet on sitten miljoona kertaa parempia!!! Viikonlopusta asti on ollu helteet takasin ja tänäänki varmaan lähemmäs 30C!! <3 IMG_2474IMG_2476IMG_2479
   Eilen ja tänään mulla on ollu tosi hyvät päivät ranskan puhumisen kanssa. Esim. eilen kun mun tokan perheen hostsisko piti esitelmän sen Taiwanin vaihtovuodesta, ymmärsin joitakin yksityiskohtia vaille kaiken, mitä häh!?!? Se on niin huippu tunne, ku rupee tunneillaki ymmärtää ees vähän mitä proffat puhuu ja kavereitten ei tarttee toistaa ainakaan kauheen usein, mitä ne sanoo :) Oon tosi onnekas, että asun Nantesissa, koska tällä alueella ei oo murretta ja aksentti ja kaikki on just niin ku oppikirjoista. Tsemppii sinne Pohjois/Itä- ja Etelä-Ranskaan niitten murteitten kanssa!!!
IMG_2468IMG_2485IMG_2486
   Kaikki on just nyt vaan tosi tosi hyvin. Mulla on ollu ihan älyttömän hyvä tuuri, että oon saanu näin ihanat perheet, kaverit, klubit ja kaupungit!!! <3
Bisous!!!

8 comments:

  1. Ihanaa voin tästä eteenpäin syyttää murretta jos en ymmärrä, en ollu ees tajunnu tota XD ihana kuulla että sulla elämä hymyilee! (:

    ReplyDelete
    Replies
    1. joo syytä ihmeessä, koska se on ihan oudon kuulosta siellä!! :)

      Delete
  2. Ja mulla kun on ollu elämäni pisin kuukausi :-( Siis miksi ne sanoi oooooooooooooo, hihihihii, kun en tajua :-D

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha :) en mäkään tajunnu, miks ne niin teki, oli vaan hupsuja :)

      Delete
  3. Nam, nam! Herkulliselta näyttää ja helle 30 astetta kuulostaa ihanalle, täällä tänään eka aamu kun skrapasin autonlasit jäästä! Ja iltapäivällä on satanut LUMIKUUROJA! t.Maarit

    ReplyDelete
    Replies
    1. jep ja oli kyllä tosi herkullista!! :) oho oho, tää on niin outoo ku siellä melkeinpä jo talvi ja täällä mennään sortseilla :D

      Delete
  4. Äää! Sinä vaan siellä helteessä rusketut ja me täällä palellaan melkeimpä pakkasessa! :P :D Anni

    ReplyDelete