9/01/2013

10 x onnellisuus

SÄÄ
Täällä on ollu ihan huiput kelit, lämpötila varmaan jossain kolmenkympin tienoilla parhaimmillaan. Toissapäivänä tuntu, että ois ollu rantalomalla, kun otin aurinkoo ja vieressä oli uima-allas. En oo varmaan ikinä nähny yhtä sinistä taivasta, kun sinä päivänä näin; pysty näkee lentokoneitten valkoset hahmot jossain siellä korkeella! Mä sain vihdoinkin kans vähän rusketusta pintaan (ja multa voi nähdä aurinkolasien rajat naamassa XD). Ja just nyt otan samalla aurinkoo, ah! <3

IMG_1669
KIELITAIDON PARANTUMINEN
Joka päivä puhun ja ymmärrän ranskaa vähän enemmän! Eilen illalla esim. pystyin juttelee vieraitten ihmisten kanssa ranskaks ilman, että piti pyytää toistamaan ainakaan monesti :) Tuli myös ekaa kertaa sellasia hetkiä, että oisin pystyny liittymään keskusteluun, vaikka multa ei ois kysytty mitään. Tilaisuus meni sitten siihen, että olin ihan mykistyny, kun tajusin, että mähän voin kommentoida tota juttua. Jokanen tollanen pikku lisä kielitaitoon tekee niin onnelliseksi. Ja koska mulla ainakin on huonoja ja hyviä päiviä (tai aamuja, iltoja, hetkiä) ton ranskan kanssa, ne hyvät hetket tsemppaa oppimaan lisää.

IMG_1683
IHMISET
Musta on tosi mukava tavata uusia ihmisiä, vaikka en vaan pysty muistamaan kenenkään nimeä XD Perjantaina mun (host)isosisko palas Ranskaan 4kk ulkomaillaolon jälkeen ja sain kyllä huipun siskon! Ihmiset täällä on muutenki tosi hauskoja ja ihania, siitäkin huolimatta että en ymmärrä yleensä, mitä ne höpöttää keskenään. Mä olin luullu, että suomalaiset on hulluja, mutta ouuu miten väärässä olinkaan XD

IMG_1711
RUOKA
Pitääks tähän nyt kommentoida mitään?? XD Täällä kaikki ruoka on tosi hyvää, erillaista, mutta totun siihen joka päivä paremmin. Boulangerie, onko olemassa ihanampaa kauppaa????? Ja tänään söin aamupalaks ekan croisantin täällä!!

KOTIUTUMINEN
Niin kuin oon jo aikasemmin kertonu, kotiudun tosi helposti, ja oon tietty alusta asti kutsunu mun Ranskan koteja kodiks. Tällänen pitkäks aikaa kotiutuminen on kuitenkin pitempi prosessi, mitä luulin. Joka päivä tunnen tätä paikkaa ja näitä ihmisiä paremmin, ja kotiudun aina vaan paremmin tänne :) Tällä hetkellä mulla on kolme kotia täällä. Meidän (ekan perheen) kaupunki- ja rantatalo ja lisäksi lasken jo kolmannen perheen talon kodiks vaikka oonki käyny siellä vaan kerran. Mä rakastan näitä mun koteja täällä!

RANSKALAISTUMINEN
Joka päivä opin näitten tapoja ja kuulin tässä yks päivä, että näytän jo ranskalaiselta :D Aamupyöräilylenkillä hymyt ja bonjourit menee jokaiselle vastaantulijalle, ja muutkin pikkuset kohteliaisuussanat ja -tavat on suurinpiirtein jo tarttunu muhun :)

MUSIIKKI
Täällä kuunnellaan just sellasta musaa, jota mä rakastan! En tunne puoliaikaan kappaleista, mutta ei se haittaa, ne on ihania.

IMG_1696
HETKESSÄ ELÄMINEN
Tätä mä oon kaivannu mun elämään ja täällä se nyt on! Suomessa suunnittelen aina kaiken viis vuotta etukäteen, mutta täällä en ikinä tiedä, mitä kohta tulee tapahtuu ja se on ihanaa. Aamulla ku koko talo nukku, mutta mä olin heränny ysiltä lintujen rääkymiseen, lähdin pyörälenkille ja ah sitä onnen tunnetta, ku oot toisessa sun lempipaikassas (ja toinen on Nantes), sää on täydellinen, pyörä on alla, kaikkialla on niin kaunista!

IMG_1700
NANTES & MESQUER
Sain samassa paketissa söpön pikku kylän ja ison kaupungin, voiko parempaa tuuria olla! Kummatkin on kauheen nättejä paikkoja ja aina löytyy tekemistä :)
 
IMG_1652
KOKEMUKSET
Kymmenessä päivässä on kerenny tapahtua vaikka mitä! Kaikkee ostereiden syömisestä purjehtimiseen ja "läksiäisiin" vuoden purjehdusta varten ihan vaan muutama mainitakseni :) 
 
Onnellisuus on ennen kaikkea kiinni asenteesta, mutta näiden kymmenen ekan Ranska-päivän aikana, mm nuo asiat on tehny mut onnelliseksi.

10 comments:

  1. No siellä se nyt purjehtii!

    ReplyDelete
    Replies
    1. jep, hahah vaikkakin toi kuva oli kun heräsin päiväunilta XD

      Delete
  2. Nii, ja syö kroisantteja! :D
    Anni

    ReplyDelete
  3. Sun blogia on ihana lukee ku oot näin perhanan onnellinen :D Pidä hauskaa!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahha aino oot ihana <3 merci paraillement!

      Delete
  4. ääh miten sä pystyt elää hetkessä? :D tai siis oon kans lähdös ranskaa vaihtoo täs lähipäivinä ja mul on yleensä tapana aina miettii kokoaja (etenki tollasis spessutilanteis) et onks mulla tarpeeks kivaa voiei kohta tääki hetki on ohi miten pystyn nauttiin tästä eniten yms., ja monesti lopputulos on se että mua vaan jälkeenpäin harmittaa, että tuhlasin mahdollisuudet tollasten juttujen miettimiseen :c

    ReplyDelete
    Replies
    1. no oikeestaan musta vaan tuntuu, että en ajattele täällä mitään, koska kaikki energia menee siihen, että koitan puhua ja kuunnella ranskaa :D joten älä huoli, mäkin suomessa olin tollei, mutta se tulee aika luonnostaan, kun ei koskaan tiedä mitä tulee tapahtumaan. kun ottaa vaan sellasen asenteen, että nyt nautitaan tästä elämästä, niin pitäs mennä hyvin :) haha oonpas elämäntapa-proffa :D

      Delete
  5. ah noi leipomot (boulangeriet) on ihania :33

    ReplyDelete