10/02/2013

mitä on tapahtunu viimesen viikon aikana

IMG_2496 IMG_2532 Viikko sitten oli yhen mun parhaimman kaverin Zoén synttärit, ja Alyan ja Yassaminen (sanotaan niin ku Jasmin!!) (yllä olevassa kuvassa) kanssa lahjaks tuollaisia uuberhyviä suklaakukkia!!IMG_2565 Syödään aina koulussa Yasminen ja Alyan kanssa yhessä, ja Zoén, kun se syö koululla. Koulun jälkeen jäätiin vielä koululle pelaa korista ja juttelee. Iltapäivällä kävin uimassa ja kauheella kiireellä kotiin vaihtaa vaatteet, ennen ku lähin takasin keskustaan.IMG_2511IMG_2616Mentiin Alicen, Léa, Manonin ja itse päivänsankarin kanssa leffaan kattoo yhtä vähän niin ku dokumenttielokuvaa, jonka nimi on suomennenttuna luultavasti koulutiellä. Se kerto neljästä eri maalaisesta lapsesta ja miten ne meni kouluun. Oli tosi söpö leffa, järkyn hyvää tuoretta keksiä leffaherkkuna ja seuraa!!IMG_2642 Perjantaina koulun jälkeen Alya tuli meille ja mm. leivottiin suomalaisia maailman parhaita pikkuleipiä, katottiin Billy Elliot -leffa, syötiin tosi hyvin ja hartaasti, oltiin tyhmiä (joo ei tästä enempää) ja juteltiin ihan liian myöhään. Lauantaiaamuna startattiin sitten kohti Mesqueria, ja sinä päivänä ainakin pyöräilitiin sateessa ilman, että se haittas kumpaakaan, kaikki nauro mun one piecelle, katottiin ihan must thaimaalainen leffa Crazy Little Thing Called Love, jotta tajuan mitä Alya ja Yasmine aina vitsailee siitä. IMG_2670IMG_2758IMG_2790 Sunnuntaina lähettiin purjehtii! 9 tuntia merellä hostisän ystävän katamaraanilla (siis se vene, jossa on kaks osaa pohjassa ööö XD) meni mun Alyan osalta näin: nukuttiin, syötiin, naurettiin, otettiin kuvia, nukuttiin, syötiin, naurettiin, otettiin kuvia,... Oli tosi kivaa, tykkään purjehtimisesta, kun et vaan pysty ajattelee mitään huonoja asioita!! Tossa alla on vielä video, joka me kuvattiin ja Alya editoi sen! Näkyy hyvin meidän määrämpää, jonne mentiin kapeesta kohasta sisään ja siellä oli paljon kauniita saaria. Ja muutenkin mitä tehtiin eli oltiin tyhmiä :)
IMG_2828
Eilen koulun jälkeen käytiin Zoén kaa yhessä maailman ihanimmassa keksikaupassa, ja en vaan voinu olla ostamatta niitä herkkuja! Älkää huoliko, tossa on molempien ostokset yhessä!! Browniet vetäsin ihan saman tien ihan sillä teko syyllä, että ne ei vaan kuivu ja mee huonoks, ja noi cocottesitkin oon jo kerenny syödä loppuun.. Koska hei nekin voi kuivua, jos liikaa oottaa, eikö??? Paras ja huonoin asia yhtä aikaa on se, että noi keksit ei maksa oikeesti juuri mitään!! Käytiin myös kattoo (=käveltiin sisäpihan läpi) linna, jossa en ollu vielä käyny, mutta se on ihan koulun lähellä. Tarkotus oli mennä kans sellaseen pilvenpiirtäjän huipulla olevaan baariin/kahvilaan nimeltä Le nid (=linnunpesä), mutta se oli kiinni. Pian haluun kyllä sinne käymään, koska sieltä on tosi hienot näkymät ja sisustus on niin hauska, esim. tuolit on ku kanamunia, jos ymmärrätte!!!
IMG_2843
Tänään sain lisätä taas yhen kaupan mun listaan nimeltä "Lempikaupat Nantesissa" (tänään oikeesti löysin varmaan tuhat uutta lempikauppaa), nimestä ei mitään hajua, mutta siellä myytiin kaikkee superihania leivontajuttuja ja mukaan lähti halvalla tollanen leivontakirja, jonka reseptit mun on vaan pakko leipoo läpi!! En oikeesti tiiä, miten saan kaikki mun tavarat täältä pois, koska mulla on jo nyt ihan kauhee lista tekosyitä mennä mm. tonne kauppaan ostamaan kaikkee (mä ja Alya tullaan näkee siellä varmaan tyyliin joka päivä, ihan monesta syystä)!! Kuulostaa oikeesti tyhmältä kaupalta, mutta ah menkääpä ite kattomaan millanen se on <3
kahvilla
Pikku ostostelun jälkeen treffattiin saksalaisen Emman, joka asuu täällä yhen mun luokkalaisen tytön luona kolme kuukautta, kaa ja vajaa päädyttiin juttelee vaan koko ajaks yhteen kahvilaan. Tapasin Emman tokana koulupäivänä ihan sattumalta ja nyt ollaan jo sovittu, että mä meen joskus sen luo Saksaan pariks viikkoo ja sitten Emma tulee mun luo Suomeen!! Heheh kuka maksaa nää kaikki mun matkat, joita oon sopinu ympäri maailmaa??? Kuitenkin, jutellaan Emman kaa aina ranskaks ja on niin hauskaa, kun toinen tajuaa täsmälleen sun ajatukset näitten ranskalaisten jostain ihme jutuista :D
IMG_2842Seuraavaks nähtiin vielä mun parhaitten kavereitten Zoén ja Yasminen kaa, rakastuttiin Nantesin kauppoihin ja käytiin nauttimassa ranskalaisista herkuista. On niin huippuu, että oon löytäny näin nopeeta täältä sellasii kavereita, jotten kaa ollaan koulun jälkeen melkeinpä joka päivä!!! Muutenkin keskiviikko on tosi kiva päivä, kun kerkee tehdä vaikka mitä, kun on koko iltapäivä vapaana. Nantes on kans yks täydellisyys, koska aina on jotain tekemistä! Paikallisten kavereitten iltasuunnitelmiin kuuluu melkeinpä poikkeuksetta aina vaan läksyt, mutta yleensä löytyy joku, joka kerkee tehdä jotain koulun jälkeen, mutta aina voi myös nähdä vaihtarikavereita. Täällä mulla ei oo päiviä, ettenkö näkis muita vaihtarieta ja ettenkö puhuis myös enkkua, koska meidän luokassa on viis vaihtaria (perjantaina toinen saksalaisista tytöistä päättää kuukauden vaihtonsa, joten neljä sitten!) ja Alya ei puhu ranskaa. Mutta ranskaa puhun siis edelleen VÄHINTÄÄNKIN niille, jotka sitä kieltä vähäänkään osaa, ja toi on tuottanu tulosta, sillä nyt esim. en tarttee mitään apua, kun hoidan asioita ranskaks :) Nyt vaan aksentti hiiteen ja lisää kielioppia ja sanastoa ja hyvä tulee!!
   Muuten oon vaan nauttinu tästä elämästä ja varsinkin modern jazz tunneista, ollu alku viikosta väsyny univelkojen takia, ollaan itketty chiliä maistellessa kavereitten kaa ja muuta en enää muistakkaan. En tiiä, oonko maininnu, mutta mulla on täällä ollu jo reilu kaks viikkoo isosisko kotona, koska hän vaihto työharjottelupaikan Nantesiin. Eli mulla on vihdoinkin se isosisko, jota oon aina halunnu! Käydään samalla modern jazz tunnilla ja muuta! Ja ainiin, koulun kellon ääni vaihtuu joka kuukausi, ja nyt se on Star Warsin  tunnari XD Ah, parhautta!! Ei voi tulla ku hyvälle tuulelle tosta :D Muutenkin tykkään mennä täällä kouluun, koska mm. kaverit, ruoka ja toi koulun kello on aina niin hauska! Mutta hyvää yötä, koska mun pitää herätä ihan liian aikasin sinne kouluun, joten haluun nukkuu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

7 comments:

  1. Oih oon kateellinen tosta imperial marchista! :D onko sulla siis ranskalaisia kavereita kuinka paljon ku aina vaan vaihtareitten kaa oot? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siis niin kun koitin selittää, mulla on ranskalaisia kaverieta, mutta koska mun koulussa ja kaupungissa on tosi paljon vaihtareita, niittenkään seuralta voi välttyä. Ranskalaisia mun suurin osa kaveista on! Mulla on ehkä viis ranskalaista parempaa kaveria, joitten kanssa tehdään aina jotain, kun niitten ei tarttee tehdä läksyjä. En oo täällä kertonu jokasta juttuu mitä ollaan tehty ranskalaisten kavereitten kanssa, koska ei mulla oo kuvia kaikesta. Ja kun kirjotan kaverit, Nii ne tarkoittaa niitä ranskalaisia :) että ihan useammin mä niitä ranskalaisia kaverieta nään. Esim miks mulla on ollu vaihtarikaverieta mukana viikonlippuisin mesquerissa on sekin, että mun kaverit on koulussa lauantaina, mut vaihtarit pystyy luistaa siitä helposti. Koulussa mulla on paljon muita sellasia ei vielä niin hyvii kaverieta, koska ei kuukaudessa kaikkien kanssa parhaiks kaverieks voi tulla ja niittenkin iltaohjelmaan kuuluu aina:läksyt! Eli älä huoli, kyllä mulla oli täällä on täällä paljon paikallisia kavereita :)

      Delete
    2. Vaihtareiden kanssa ollaan yleensä suunniteltu tapaaminen etukäteen, joten sillon mulla kamerakin on mukana, ja tän postauksen tarkotus oli siis saada kuvia näytettyä :) ja muuten jos huomaisit niin suurin osa noistakin juuri jutuista oli ranskalaisten kaverietten kaa, koska Zoe, Yasmine, Lea, Manon ja Alice on siis ranskalaisia :) täällä on pitäny ihan ite mennä juttelee paikallisille ja koittaa hankkii niitä kaverieta, koska kaikilla on jo kaverit eikä ne tarttee välttämättä lisää. Oon tehny paljon töitä sen eteen, että mulla nyt on niitä paikallisia kaverieta. En nää mitään pahaa kyllä siinäkään, että mulla on myös vaihtarikaverieta. Vaihtareiden kanssa ystävystytään vaan miljoona kertaa nopeempaa ku paikallisten, sun ei tarttee tavata joku kun vaan kerran ja ootte jo tosi hyviä ystäviä. Paikallisten ystävyyden saa hitaasti ja mä oon onnistunu siinä nopeeta onneks!! :)

      Delete
  2. Mikäs tuo kahvilan/ravintolan näkönen paikka tuossa videossa on, ja oliko se paikka jossa kävitte missä päin rannikkoo, tarkennusta, pyydän :-D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Käytiin pyöräilylenkillä syömässä letut ja en tiiä minne päin purjehdittiin ku unohhan ne nimet aina

      Delete
  3. Kröhöm, miksi en nähnyt sinula sitä siskoskorua, jos saan kysyä?? Eikös se ollu puhe että sitä pidetään koko ajan? :D
    Anni

    ReplyDelete
    Replies
    1. se oli arvotyynyllään kristallilasikaapissa :)

      Delete