6/28/2013

cinquante-cinq

(=viisikymmentäviisi)
IMG_8274IMG_8249IMG_8270IMG_8275
Jee, tänään mulla oli vika kesätyöpäivä (olin mun vanhempien kukkatarhalla tän kuun töissä) ja nyt kaks kuukautta lomailua edessä (Ranskassa koulu alkaa vasta syyskuun ekoina päivinä)!! Vaikka tää eka kolmannes lomasta menikin kasvihuoneessa, oon kerenny tekemään vähän jotain muutakin. Lähiaikoina oon esim. käyny auttelemassa nv:n kiskalla lavatansseissa (ei lasketa tätä töihin!!) ja tiputelllu kännyköitä vessanpönttöön. Osittan ton jälkimmäisen takia oon ollu reilun vuorokauden lumia 920n onnellinen mamma!
    Oon ollu tällä viikolla aika paljon yhteyksissä myös Ranskaan. Hostmama lupaili, että käydään joku viikonloppu Pariisissa jeee :) Sitten mun tän ekan perheen sisko oli lähettäny mulle joskus spostia, mutta jostain syystä se ei ollu tullu mulle asti. Mulla on luottamus menemässä spostiin yms., koska esim. yhden tän vuoden vaihtarin hakemus oli vaan hävinny, ku se oli lähtetetty sen hostmaahan. Ompa kiva ajatella, että joku sun hostmaasta on saattanu koittaa ottaa suhun yhteyttä ja viesti olikin menny matkalla hukkaan!! :S Mutta kuitenkin tää sisko kyseli multa, että oonko saanu sen viestiä ja kun sanoin, että en oo, se lähetti sen mulle uudestaan! Tää sisko tulee työharjottelusta Kanarialta mun synttäripäivänä 29.8. takasin Ranskaan ja keretään olla muutama päivä saman katon alla, ennen kuin se lähtee takasin Pariisiin opiskelee.
    Kyselin myös mun vastuuhenkilöltä, tietääkö se mun tokasta perheestä ja että mille luokalle meen. Tokan perheen nimen sain ja siellä mua oottelee vanhemmat ja mun ikänen tyttö, joka palaa Ranskaan Taiwanista kesällä! Mun luokasta ja linjasta ei kuitenkaan ollu vielä tietoo, paitsi että tanssi/musalinjalle ei oteta vaihtareita. Mutta toi on täysin ok, ens vuoden jälkeen saankin ottaa kaikkee erikoiskursseja, koska muutan Tampereelle ja käyn lukion loppuun siellä ilmasutaitolukiossa! :) Ranskassa lukiossa ollaan kaksi vikaa luokkaa (jos oon ymmärtäny oikein) joko tiede-, kirjallisuus- tai talouslinjalla ja aineet riippuu tosta linjasta. Haluisin opiskella ainakin kieliä, mutta en tiiä sitten, että millä linjalla kieliä on mahollista ottaa. Joten ei auta muuta kuin ootella linjatietoa ja kattoo sitten, mikä on mahollista! :)
     Pari päivää sitten sain paketin from the Netherlands!! 500 kappaletta käyntikortteja + kotelo sieltä tuli ja mun mielestä ne luonnossa näyttää oikein kivoilta. Oon alottanu korttien jakelun jo ja ajattelinkin tunkee niitä kaikille tutuille ja sukulaisille, että ainakin näkevät mun blogin osotteen sieltä, jos ei muuta.
    Mun kännykän laskuri näyttää, että 55 DAYS UNTIL FRANCE eli toisin sanoen 8 VIIKKOA ja Ranskassa ollaan!! 
 
Bisous,
Nelli

4 comments:

  1. Kehun nyt jos en oo aiemmi muistanu, mutta noi sun kortit on kyl tosi kivoja, mäki haluun yhen! ;) KOHTA MENNÄÄN!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kiitos, tuon niitä sitten tampereelle!! :) NIIMPÄ JEEE <3

      Delete
  2. Mama täällä taas korjailee, että syyskuun alussa alkaa koulu Ranskassa:)

    ReplyDelete