7/01/2013

karjalanpiirakoita ja ranskaa

IMG_8450IMG_8456IMG_8460IMG_8467IMG_8468IMG_8481IMG_8484IMG_8489IMG_8497Moi! Tänään mun päivää kuvaa hyvinkin pitkälle nää kaks asiaa: karjalanpiirakat ja ranskan kieli. Ajattelin käyttää vapaapäivän suomiruuan kokkailuun ja sainkin käytettyä kaikkine sekoiluneni siihen varmaan lähemmäs viis tuntia. No, karjalanpiirakoista tuli kuitenkin hyviä ja yllättävän nättejä (ne rumat oli sielä korin pohjalla hehe)! Resepti löytyy täältä. Noilla sitten mä hurmaan ne ranskalaiset! :)
    Samalla pänttäsin vähän ranskaa! Sen kirjan nimi on Voilà! ja nyt mulla on jäljellä vielä pari kappaletta tosta ekasta kirjasta. Tilasin lauantaina kakkososan, mutta ongelma on nyt siinä, että en tiiä, mistä saan oikeet vastaukset tehtäviin. Opettajan vastaukset -kirja maksaa kai aika paljon, niin en varmaan viittii ostaa sitä.. Joten jos jollakulla on vaikka täytetty Voilà 2 tai muita ideoita, laittakaa kommenttia tai vaikka sähköpostia (osote mun kuvan alla gadgeteissa). Jos en muuta keksi, niin koitan varmaan koululla käydä tarkistaa tehtävät, kun koulu alkaa. Luokka-äänitekin ois kyllä tosi hyvä, koska mun mielestä kuuntelut on yks tärkeimmistä osista kielten opiskelussa, mutta siitä sais pulittaa 90 €, joten non merci!! :S Jees, mutta ehkä saan vähän sitä kuunteluharjottelua siellä Ranskassa sitten :D
    Lähen huomenna riparille isoseks ja tuun takas ens viikon keskiviikkona, joten näemme luultavasti ensi viikon loppupuolella! :)

A bientôt,
Nelli

8 comments:

  1. A la bibliotheque, mon enfant! (Tai jotain sinne päin!)

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha mun eka reaktio oli vaan että MITÄ HITTOA KUKA RANSKALAINEN MULLE KOMMENTOI!! joo noin se varmaanki suurinpiirtein menee :) juu pitääpä käydä katsomassa, en vaan usko, että meijän pikkunen kirjasto omistaa noita, mutta hope so! :)

      Delete
  2. Kustannusyhtiön nettisivuilta löytyy ne kappaleiden äänitteet :)

    ReplyDelete
  3. Upeita piirakoita! Sähän olet vielä keittiömestarikin...vaikka kyllähän mä sen tiedän! :)
    t.M

    ReplyDelete
  4. Tosi kiva blogi ja herkullisen näkösiä piirakoita! :)

    http://vlittlethings.blogspot.fi/

    ReplyDelete