5/06/2013

(sata)yhdeksän päivää jäljellä

BONSOIR MONSIERS-DAMES!!! Sen kunniaksi, että sadankymmenen päivän raja on alittunut, tässä teille yhdeksän uutista (kuvat viime viikonlopun Helsingin matkalta, jolla oltiin Harrasteakatemian tanssiryhmän kanssa):
IMG_5744
1# Ollaan lähetelty paljon sähköpostia hostmamin kanssa. Saan vastauksen tooosi nopeeta, aina muutaman tunnin kuluttua mun viestistä. Ranskan rotarit on vastannu myös mun sähkäreihin supernopeasti, oon niin onnellinen, että "mun" rotarit siellä patonkimaassa on noin aktiivisia!!
IMG_5753
2# Sain kuvia mun ekasta perheestä ja taloista + talojen osoitteet. Se rantatalo, josta oon puhunut, ei oo meren rannalla, mutta siinä pihassa on uima-allas ja pikkuinen matka rannalle!! Hostit ymmärtääkseni purjehtii ja hostmom lupas, että ne voi opettaa mut purjehtii jeeee!! :) Viikonlopputalo on muuten tosi söpön näköinen, ja Nantesin talo kans! Kotoa koululle mulla tulee olemaan 3,6 km.
IMG_5767
3# Hostmami kertoi, että he käyvät viikolla Nantesissa mm. katsomassa teatteriesityksiä ja nykytanssia! Ah, ihan huippua, toivottavasti ne ottaa mut mukaan!! Ei se haittaa, vaikka en alussa varmaan saa vuorosanoista mitään selvää :D
IMG_5772 4# Kysyin myös, että puhuuko mun hostvanhemmat enkkua ja puhuvat vähän. Hyvä juttu toi, koska vaikka haluunkin puhua vaan ranskaa niiten kanssa, on ihan jees, jos voi varmistaa enkuksi :D
IMG_5786 5# Hostäiti kirjotti viimeisimmässä sähköpostissa, että saan kutsua heitä etunimillä! Varmistin mun ranskalaiselta facekamulta, joka asuu Nantesin esikaupunkialueella, että tarkottaako se, että voin sinutella nyt myös, ja vastaus oli, että yes of cource! Jeeee!! :)
IMG_5789
6# LENNOT BUUKATTU!! Perjantai 23.8.2013 Helsinki - Paris Charles de Gaulle klo 12:15-14:20 (Ranskassa siis yksi tunti vähemmän kuin täällä!). Ollaan järkkäilty ranskattarien kanssa yhteislentoa, joten helpoimmaksi tuli ottaa lennot Pohjolan Matkatoimiston kautta, joka on Rotarien yhteistyökumppani. Hinta menopaluulle tulee olemaan 424 €, joka on musta ihan ok, koska matkatoimisto varaa sitten paluulennon, kun paluupäivä selviää, joten on yksi asia vähemmän huolehdittavaa. Näillä näkymin suurin osa meistä ottaa tuon lennon, ja tarkoitus on siis päästä vierekkäin koneeseen. Voi sitä paniikki-itkunaurua, kun lentokone suuntaa kohti rakkausmaata!!!
IMG_5792
7# Tänään pidin vikan mun Nv:n ryhmän tunnin. Perjantaina on kevätnäytös! Sain aivan ihanan lahjan kahdelta mun ryhmän tytöltä, jotka on sisaruksia. Kuvat tossa alla! Kuulemma oon toi iso mymmeli ja ne lapset on noi pikkuset :D Ja toisella puolella ne juoksee mua karkuun! Haha, toi oli tosi osuva lahja ja j'aimee!! ♥
IMG_5840IMG_5842
8# Näin Suomi-Ranska jäkisottelua katsoessa on pakko mainita, että tää matsi on ainut, jonka mä sallin leijonien hävitä :D Joo, mut tuskinpa niin käy! :D
IMG_5811
9# Meillä ei luultavasti ole sitä piirin leiriä, kun saavutaan Ranskaan. Lähetin piirin tyypiltä siitä, ja jos nyt oikein tajusin, ei oo, mutta on yhteinen bussikuljetus. Tai, en tiiä, en ymmärtäny :D
IMG_5818
 
CU,
Nelli
 
P.S. Siellä Helsingissä oltiin siis pe-su. Perjantaina käytiin kattoo kolmen kappaleen näytös, joista yksi ole balettia, yksi nykyä ja kolmas rekonstruktio Kevätuhrista. Lauantaina käytiin kattoo Huilunsoittaja katolla. + Shoppailua! Oli tosi kivaa ja esitykset 10+ :)
 
 

No comments:

Post a Comment