4/29/2013

vaihtarifoorumi

IMG_0215
Hyvää maanantaita!! :) Halusin tulla linkkaamaan tänne blogin puolelle sivuston, jota ilman koko vaihtoprojekti ois ollu 23746237462 kertaa vaikeempi, josta löytyy innokkaita vaihtareita, ja josta haluan ehdottomasti kertoa teillekin! (Vaikkakin suuri osa mun lukijoista tietääkin ton sivuston :D ) Eli VAIHTARIFOORUMI (click!)! Toi linkki vie etusivulle, mutta osaatte varmaan itsekkin klikata foorumi-kohtaa :) But but jos olet vaihtari ja et ole kuullut tuosta sivustosta, nyt ihmeessä tsekkaamaan! Löysin ton sivuston noin reilu vuosi sitten, kun innostuin tästä koko vaihtovuosi-asiasta. Foorumilta löytyy keskusteluja niin kohdemaista kuin järjestöistäkin + monesta muusta asiasta pakkaamisesta vaihtariblogeihin ja vaihtaribiiseihin asti. Rotary-keskustelu on ehdottomasti kuumimpia keskusteluja ja hyödyllinen keskustelu onkin! Tuolta saa helposti apua esim. hakemuksen täyttelyssä, koska toiset vaihtarit ovat niitä, jotka tietävät tästä asiasta parhaiten. On ihan huippua, että tuo sivu on, koska sinne voi ainakin mennä hehkuttamaan, jos kaverit on korviaan myötä täynnä sun vaihtarihöpinöitä :D
   En oo ikinä ollut mikään foorumeille kirjoittelija, mutta vaihtarifoorumi on niin hyödyllinen ja huippu, että tuolla käyn joka päivä. Suosittelen! :)
 
JA HYVÄÄ VAPPUA JO ETUKÄTEEN! :)
Nelli

4 comments:

  1. Kävin lukemassa tota vaihtari foorumi keskustelua, ku itekki oisin ens vuonna lähöss jos nyt mun klubi lähettää (: mut oonko tajunnu väärin vai onko sun piiri 1400 ja eikö se oo ''etelä'' lapin piiri? :) kyselin vaan sillä ku oma piir näyttäisi myös olevan D1400 jos nyt oon kattonu oikein :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. joo mun piiri on 1400 eli pohjois-suomi! :) mistä päin sä oot kotoisin? toivottavasti sun klubi lähettää, tsemppiä hakuun! ja jos sulle tulee kysyttävää, niin tuu ihmeessä kyselemään, niin vastailen mielelläni! :)

      Delete
  2. Itse olen Kemistä ja oon nyt lähetelly täsä viestiä mun klubille ku haluaisin lähtä vaihtoon 2014-2015 ( heh en oo ees ajoissa kyselemässä :D )mut mitkä sulla oli ne maavaihtoehdot? Ite oon aatellu laittaa 1. Saksa 2. Sveitsi 3. Itävalta ja nelosta en tiiä, koska kulttuurillisesti mua kiinnostai Ranska ja Italia mutta ku en osaa puhuu kumpaakaan kieltä ja oon kuullu että ranskalaisetkaan ei mielellään englantia? Jotkut taas sanoo että italialaiset puhuu englantia, mutta se ei ole kovin hyvää englantia? mutta en sitten tiiä voihan nuo olla huhujakin. Pariisissa oon käyny kyllä kaksi kertaa mutta kai ne nyt siellä englantia puhuu ku jos vaihtoon hakisin niin tuskinpa sitä nyt pariisiin pääsisi :D Italiassakin oon käyny mutta eipä mulla sieltä mitään muistikuvaa oikeestaan oo ku olin silloin vielä niin pieni. Belgia olisi sitten varmasti ''järkevä'' vaihtoehto kun siellä puhutaan sitä saksaakin mutta se ei taas minua kultturillisesti kiinnota ja voihan se olla, että en saksan kieliselle alueella pääse joten miten teit omat päätöksesi kulttuurin vai hyödyn perusteella? :) ( tästä viestistä tuli nyt väähn pitkä :D )

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha mä olin kans noin ajoissa, se ei haittaa mitään! :D kemissähän on näköjään kaksi klubia, joten kannattaa varmaan varmuuden vuoksi hakea kummaltakin. joskus saman kaupungin klubeilla on yhteishaku, mutta varmaan kertovat siitä sitten sulle :) mun maa vaihtoehdot oli 1. usa 2. italia 3. kanada 4. ranska (http://nelliplusfrance.blogspot.fi/2013/03/usa-italia-kanada-ranska.html <- tosta voit lukee lisää :) ) jos sua kerta italia ja ranska kiinnostaa, niin älä huoli tuon kieliasian kanssa! italiaan lähtijöistä ei oikeestaan kukaan osaa puhua kieltä, ja suurin osa meistä ranskaan lähtijöistä on lyhyellä ranskalla ja ainakin 2 (11 siis yhteensä) ei ole opiskellu ranskaa ollenkaan. pohjois-italialaiset puhuu italialaisista parhaiten enkkua, mutta muuten italialaisten enkku ei oo häävi. ranskalaiset nuoret kai puhuu jonkun verran enkkua, mutta vanhemmat ei ollenkaan, mutta se on musta ainakin hyvä, koska on pakko puhua ranskaa sitten :) mä tein päätökset sillei, että listasin maitten plussat ja miinukset ja siitä nuo maat sitten tuli! :) eli ihan tunteella mentiin :D sulla on kova päätös edessä tuon nelosvaihtoehdon kanssa, italia ja ranska on kummatkin ihania maita ja ihanat kielet! ranskan sä ainakin ehdit aloittaa lukiossa ja ehkä italiankin? tai jos ei lukiosta löydy, niin sitten yleensä on kansalaisopistolla :) ranskan kielessä on oma outo logiikkansa, mutta mä ainakin rakastan sitä, niin että suosittelen! oho oho munpas vastaus on vielä pitempi :D

      Delete