4/09/2013

la danse

Bonjour! Mun koeviikolle sattu tällänen ihana vapaapäivä, joten kerkesin nyt tulla kertomaan vähän mun täydellisestä viikonlopusta, mun tärkeimmästä harrastuksesta, jokapäiväisestä tavasta ja rakkaudesta, jota on pakko päästä harjoittamaan myös Ranskassa: tanssista!
tanssipostaus    Viikonloppuna täällä Pyhäjärvellä oli Omat tanssit -leirimikälie, jossa oltiin parin kaverin kaa. Tuon tapahtuman idea on siis, että lapset ja nuoret tekee omia tanssiesityksiä ja esityksiä on tuomaroimassa tanssin ammattilaisia, jotka pitää viikonlopun aikana myös osallistujille tunteja ja esittää myös omia teoksia meille. Mulla ei ollu omaa tanssia, koska mun parin kädestä repes pari kuukautta lihas, eikä se vieläkään oo kunnossa, mutta sainpa nyt vaan keskittyä tanssitunteihin, eikä tarvinnut jännittää esitystä. Tänä vuonna yksi tuomareista oli Dance 2010 voittaja Sam Vaherlehto, jonka tunneille me myös päästiin! Tehtiin kumpanakin päivänä, lauantaina ja sunnuntaina yhtä koreografiaa, josta tykkäsin tosi tosi paljon! Sunnuntaina siinä Samin tunnilla ei ollu kuin mun lisäksi yksi muu (muut oli valoharkoissa), joten saatiin aikas huippua yksityisopetusta! Oli niin mahtavaa päästä pitkästä aikaa kunnon rääkkitanssitunnilla ja kaiken lisäksi se sarja oli just eikä melkein oikean tasoinen, eli piti vähän miettiä, mutta pysty kuitenkin nauttimaan kunnolla. Lisäksi se oli sen verran rankka koreo, että en ois jaksanut mennä sitä kunnolla läpi enää kertaakaan, kun lopettettiin :D Nautin siis ihan täysillä noista parista tunnista, voi kun pääsis useammin tuollaisten huippujen oppiin!
franceweheartit2     Mä oon käynyt "oikeilla" tanssitunneilla vasta kaksi vuotta, mutta sitä ennen olin aina naisvoimistelijoiden tanssillisissa ryhmissä ja oon pitänyt Nv:llä tanssillisia tunteja nyt 2,5 vuotta. Käyn siis nykytanssitunneilla, mutta haaveilen nyt varsinkin, että pääsisin locking-tunneille. Jos locking ei oo tuttu laji, se näyttää tältä!! En vois olla päivääkään tanssimatta, en voi olla tanssimatta, kun tulee hyvää musiikkia, se on niin ihanaa. Joten toivon niin kovasti, että Ranskassa pääsen joillekin tanssitunneille, oon haaveillu, että voisin aloittaa baletin siellä! Balettihan on aika ranskalainen juttu, kai :D
tanssipostaus-001
Bisous,
Nelli

P.S. Ainakin yksi meistä Ranskaan lähtijöistä on saanut tietää kaupunkinsa ja perheensä, niin meille muillekin saattaa ne tiedot tulla pian! :)

No comments:

Post a Comment