4/13/2013

paljon enemmän kuin maailman kovin haaveilija osasi toivoa


Ciao! Mä näköjään postailen päivittäin, sillä mulla on taas uutisia, tosi ihania uutisia! Eilen illalla sain sähköpostia mun Nantesin klubin madame ja monsieur nuorisovastuuhenkilöiltä! Ah, kaikki vaikuttaa niin ihanalta ja just sopivalta mulle!
   Ensinnäkin se koko viesti (n. yhden a4:n pitkä) oli ranskaksi ja _mä_ymmärsin_sen! Tarkistin vielä kyllä kääntäjällä, mutta silti olin ihan innoissani. Mulla tulee olemaan kolme hostperhettä, joista kaksi asuu Nantesissa ja kolmas Loire-joen, jonka pohjoisrannalla Nantes on, toisella puolella Rezéssä. Ovat kuulemma kaikki tosi mukavia perheitä ja saan niitten yhteistiedot varmaan, kun saan vastauksen mun vastaukseen :D Eli Saint-Herblain ei liity mun vaihtoon mitenkään muuten, paitsi klubin kokouspaikka on Nantesin ja Saint-Herblainin rajalla, niin postiosoite on sitten St:n puolella :)
   Mun koulu!! Lycée Clemenceau!! Se on ihan keskustassa ja kuuluu luultavasti vanhaan kaupunkiin. Ainakin se rakennus on vanha, koulu siinä avattiin vuonna 1808 ja se onkin Loire-Atlantiquen vanhin koulu! Musta se on ihan älyttömän nätti (sähköpostissa luki, että se on Nantesin kaunein ja vanhin koulu!), joten tuolla kyllä kelpaa istua päivät pitkät! Oppilaita on wikipedian mukaan 1788 eli noin 18 kertaa suurempi kuin Pyhiksen 100:n oppilaan lukio :D Oh la la, vähänkö jännää! Piste i:iin päällä on se, että tuolla on tanssi/musiikkilinja (mut siis ei samanlainen ku Suomessa tollaset on), niin toivottavasti pääsen siihen, ja muutenkin aika paljon taidejuttuja = täydellinen mulle! Laitan tohon alle kuvia tosta lycéestä ja nettisivuille pääsee tästä!
lycée google
   Muutenkin se oli tosi mukava sähköposti ja madame selitti kaikkee Nantesista ja klubista, mm. saan klubilta 60 € kuukausirahaa, kouluruuan, bussi/ratikkakortin, kännykän lainaan ja ekan prepaid-kortin! Asteikolla 4-10 mun klubi saa arvosanan 100, en ois ikinä uskonu, en ees osannu haaveilla (oon kyllä sellanen haaveilija, että parempaa saa ettiä!), että saan noin ihanan klubin, koulun ja perheetkin on varmasti tosi kivoja, en malta oottaa, että pääsen tutustuu mun perheisiin! Klubi on madamen (joo kutsun häntä nyt vaikka madameksi, kun en keksi parempaakaan nimitystä :D ) mukaan pieni, noin 40 jäsentä. Mutta mun mielestä toi on aika iso! :D
   Google translationin ja yhden ranskalaisen facebooktutun, joka asuu 10 min Nantesista ja lähtee itse Meksikoon vaihtoon, avustuksella väsäsin vastauksen ranskaksi ja nyt vaan odotellaan, että saan tietoo lisätietoo perheistä! Ja opiskellaan ahkerasti ranskaa, että osaan sitten puhua jotain siellä :) Ah, life is good ♥

 bientôt,
Nelli

8 comments:

  1. voiiii! oon niin onnellinen sun puolesta! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. :) niin mäkin sun puolesta, että pääset sinne summerparadiseen!!

      Delete
  2. woow toi vaikuttaa nii ihanalta paikalta! :)

    ReplyDelete
  3. sulla on aivan ihana banneri!! JA MUUTENKIN TOSI NÄTTI BLOGI JA TIETTY BLOGIN KIRJOITTAJAKIN!

    http://tesueveliina.blogspot.fi/ KÄY KURKKAAS MUN BLOGIA KANSSA JA LIITY IHMEESSÄ LUKIJAKS JOS TYKKÄÄT!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. merci merci merci! :) jeps mäpäs käyn kattoo :)

      Delete
  4. Oiii tosi ihana blogi ja ihania kuvia!! (:

    http://wordsaboutme-heta.blogspot.fi/

    ReplyDelete