8/13/2013

< 10

IMG_0691IMG_0748IMG_0752IMG_0768IMG_0787

Moi! Tänään "days until France" -laskuri on näyttäny jo yks numeroista lukua!!! Oh là là kymmenen päivän päästä oon jo turvallisesti Ranskassa kotona!! Oon alkanu vihdoin sisäistää, että lähtö koputtelee jo ovella, varsinkin nyt kun meidän sardinialainen vahvistus on ollu meillä lauantaista lähtien. Seuraavat 9 päivää tulee menee tosi nopeeta; läksiäiset ja niihin valmistautuminen, loput sata pinssiä, pakkaaminen,.. Henkisesti oon niin valmis lähtee, kuin se vaan tässä vaiheessa on mahollista!
   Mä sain tänään sähköpostia Ranskasta ja se tekee aina mut niin super iloseks! Ekan perheen mami tänään kirjotteli mulle ja innostus asteikolla 1-10 tällä hetkellä 100! Mun on pakko jo mainita, että saatan ehkä päästä ranskalaisiin häihin, mikä on numero 1 mun salaisella "tää ois niin ihanaa kokea Ranskassa" -listalla!! ♥♥♥ En oo koskaan ollu häissä ja ranskalainen versio kuulostaa niin ihanalta! Ranskalaiset häät kestää monta päivää ja koostuu monista osista. Kaikkiin osiin ei kutsuta kaikkia, ja söpöin asia on se, että kutsu voi tulla vaikka vaan jälkiruualle, joka on siinä keskiyön paikkeilla!! Ooo j'aime la France!!! ♥♥♥
   Tänään alko täällä koulu ja musta se on tosi hauskaa, kun saan tässä ite viellä lomailla 3 viikkoo! Joo tiiän kyllä, että ei varmaan naurata kun 3 viikon päästä mun eka koulupäivä on kahlattu läpi ja edessä vuos täynnä reippaan 9 tunnin koulupäiviä, oooh jeah!!!
 
Bonne nuit!
Nelli
 
P.S. Oon jo nyt muuten ihan confused ja sekottelen kieliä kieliä (suomi, enkku, ranska) keskenään niin, että ootellaan vaan mun tilannetta sitte kun oon Ranskassa :D

13 comments:

  1. Ihanaa ranskalaiset häät! Mua ärsytää ku yks mun veljistä oli menny naimisii 10. Päivä elokuuta mut toivottavasti sulla olis parempi tuuri!

    ReplyDelete
    Replies
    1. voi ei huono tuuri! mut jep toivottavasti en intoile turhaaan :D

      Delete
  2. Onko pyhäjärvelle tulleella vaihtarilla blogia?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ei oo, bloggaus ei oo kuulemma yleistä ollenkaan italiassa!

      Delete
  3. Naurahin siskolles, kun huomasin sen olevan ekassa kuvassa :D JTää on ollu erittäin lyhyt aika minkä Camilla täällä on viettäny(hehe muistin nimen edellisestä postauksesta :D), mutta kehtaatko kysyä häneltä että minkälainen kuva Camillalla oli suomesta ennen kuin tuli tänne, ja onko se kerenny vielä muuttua niin lyhyessä ajassa täällä :)? Ihan mielenkiintoisia näkemyksia meidän pikkuisesta Suomesta! Ja onko jo koulusta löytyny uusia tuttavuuksia että tuleeko pelottavaa ilman sinua :D? Ja en malta oottaa et saan nähä sun postauksia Ranskasta!! Toivottavasti sulle tulee tosi kiva vaihtarivuosi!

    Oho tulipa sekava kommentti :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha Joo Anni on sellanen linssilude aina :D okei Camilla sanoo: "minä ajattelin, että ihmiset ovat hyvin tarkkoja ja kunnioittavia, mutta samalla myös hyvin kylmiä ja etäisiä (verrattuna italialaisiin).. Ja täällä on puhdasta ja vihreää, ja itse asiassa olin oikeassa.. Ja että on kylmä.. Minä olin yllättynyt miten mukavia ihmiset ovat. Ja luulin, että ihmiset ovat hiljaisempia." ja tuttavuuksista Camilla sanoo, että kyllä on tullut, mutta niitä on niin paljon että ei muista nimiä ja kasvoja. Mä en oo ollu koulussa camillan kanssa ollenkaan, paitsi oon näyttäny paikat ja bussit ja ihmiset, joten ei koulu ei muutu yhtään mitenkään, kun mä oon Ranskassa :) noni hyvä, että ootat niitä innolla, koska mäki ootan, että pääsen sieltä kirjottelee :D kiitos!! :)

      Delete
  4. Oli ihan tuskaa kuunnella kun Simo selitti englanniksi Camillalle matikantunnilla :D Yllätyin et Simo ees osas puhua englantia :D Tartteeko Camillan käydä ruotsin tunteja, seki heitettynä soppaa sekaa ois varmaa aika mielenkiintoista ja haastavaa :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha joo cami kertokin tosta Simon enkusta XD Ei ruotsia ainakaan opiskella tarttee, mutta camillalla on lukkarissa aika paljon tunteja, jolloin "only watching". Mut Joo suomen, ranskan, enkun ja italian puhuminen yhdessä on jo tosi väsyttävää, että ihan hyvä vaan :)

      Delete
  5. Sähän oot sinä!! :D Juttelin sun ja sun äidin kanssa Karkussa kun Camilla oli siinä teidän luona ennen seremonian alkua! Kerro Camillalle paljon terveisiä ja anna iso halaus mun puolesta! I believe she will speak perfect Finnish in the end of this year! Ja paljon onnea sun omaan alkavaan vuoteen! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Juu minä se oon ja muistan sut! :D Camilla saa terkut ja kiitos! :)

      Delete
  6. On vieläkin väärinpäin, suurempi kuin....

    ReplyDelete
    Replies
    1. vaikka minulle kyllä sopisi :-)

      Delete
    2. aha oon päivittäny tän varmaan kymmenen kertaa, että se otsikko on oikein, muttta eipä näköjään onnistu. mulle ei sovi.

      Delete