8/09/2013

lahtis helsingfors borgå

IMG_0047IMG_0265IMG_0266
Salut tout le monde! :) Oltiin siis su-ke perheen kanssa Etelä-Suomessa sukuloimassa Lahdessa ja Pukkilassa mun molempien kummien luonna. Suurin osa kuvista on Porvoosta, jossa oltiin keskiviikko. Toiseksi ja kolmanneki ylimmissä kuvissa on mun synttäri- ja joululahja; maailman ihanin reppu, joka on vieläpä Marimekkoa, niin pääsen maailmalla oikein kunnolla edustaa Suomee :) Je l'aime!!!
po1IMG_0435IMG_0528
   Eilen sain vihdoin aikaseksi tehtyä ilmoituksen Kelalle tilapäisestä ulkomaillemuutosta. Meitä käskettiin se koulutuksissa tehdä, jotta Suomen sosiaaliturva säilyy tai jtn. Taas yks asia tehty ja olo taas ihan hiukan kevyempi! :)
IMG_0464IMG_0468
   Tänään käytiin lenkki Haapajärvellä polisiilaitoksella tekemässä henkkarihakemus. Mulla ei oo mitään muuta henkkaria kuin passi, jonka rotarit saattaa ottaa talteen, joten ajattelin, että henkkareista vois jotain apua ulkomailla olla. Lisäks Suomessa mua ärsyttää kun pitää raahata passi mukaan, kun hakee postista pakettia, niin nyt tuli loppu tuollekin ärsyynnykselle :)
IMG_0475IMG_0507
   Kun posti tuli nyt mainittua; kävin hakee eilen pitkään odotetun paketin! Siellä mun laajakulmaobjektiivi odotteli, jeee!! Oon haaveillu siitä jo pitkään ja nyt vihdoin uskalsin ostaa sen. Oon tosi tyytyväinen ja saatte esimakua siitä ensi postuaksessa, kun laitan kuvan Camillan huoneesta, jota järkättiin tänään.
po2IMG_0527
   Huomenna loppuu siis Suomeen tulevilla vaihtareilla orientation camp Karkussa ja me isäntäperheet käydään hakemassa omamme kotiin! Hui, tosi jännää :D
IMG_0556IMG_0602
   Oon aina kyselly hostperheiltä niiden osoitteet, että voin käydä kurkkaamassa ne google mapsista. Toisen perheen äitiltä sain niitten osoitteen tässä alkuviikosta. Tämä perhe asuu siis Rezéssä, Loiren toisella puolen. Mulla on n. 5 km koulumatkaa (saman verran ku Pyhiksessä) ja meen sen ratikalla! Oon aina tykänny ratikoista tosi paljon :) Talo on valkoinen, niin kuin kaikki sillä kadulla ja muutenkin sillä alueella, ja oikein mun mieleen :)
IMG_0636IMG_0639IMG_0645
   Höh tästä tuli taas tälläne sillisalaatti! :( Mutta nyt kesällä on vaan paljon enemmän kuvattavaa ja asioita, jotka haluisin teille jakaa, tulee koko ajan vaan lisää huimaa vauhtia! Mutta nyt mun kannattaa varmaan lopettaa, että kerkeen tehdä kaiken tarvittavan ja mennä aikasin nukkumaan, koska huomenna tosiaan kuudelta lähetään ajelemaan kohti Karkkua (Tampereen lähellä). Ja muutes, KAKSI VIIKKOA ja oon Ranskassa, ollaan ajeltu bussilla 43 muun piirin 1510 vaihtarin kanssa lentokentältä kotikaupunkeja kohti, ja oon varmaan jo Nantesissa perillä!! Oh là là ♥

2 comments:

  1. Hehee huomenna nähää ja sillisalaattipostaukset on just jees :D Oon edelleen muuten ihan mielettömän kateelinen tosta repusta...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oi vitsi Nii muuten nähäänki!! :D Noni hyvä että tykkäät, mutta mun sielua vaan niin raastaa tehhä tälläsii sekamelskoja monta peräkkäin :P voi eno eno kyllä säkin joskus tollasen saat! :D

      Delete