8/21/2013

23 + 12

vaatteet1vaatteet2vaatteet3
Voi luoja inhoon noita numeroita sydämmeni pohjasta!!! Ihan ekaks vaan haluan sanoo, että inhoon nyt pakkaamista, siinä meni kuus seittemän tuntia ja älkää tulko sanomaan mulle, että pakkaaminen on kivaa. Koska se EI ole. Ja sen tietää kaikki, jotka on joskus pakannu vuodeks.
    Okei okei en oo enää noin ragena, mutta olisitte vaan nähneet mun ku koitin keksii mitä otan pois, että saan ylimääräset 5 kiloo pois. Loppujen lopuks matkalaukku painaa 22,2 kg, lentolaukku just sallitun 12 kg (onneks lennetään air francella nii vähän armoo noitten käsimatkatavaroitten kanssa) ja kamera en tiiä paljonko. Mut äiti lähettää perään 13 kilon paketin täynnä läksiäislahjakarkkia, muutama vaate ja ranskan kirjoja. Mun matkalaukkuun siis mahtuis lisää tavaraa, mutta kilot ei anna periks, huoh... Osa nuitten kuvien tavaroista ei siis ikinä päätyny matkalaukkuun taikka postipakettiin.
   Mun suuri suunnitelma oli siis pakata kuin kahden viikon lomalle, mutta empä nyt nää enää mitään eroo siinä, jos oisinki ajatellu pakkaavani kahen kuukauden tai 20 vuoden lomalle.. Koska ne 23 kiloo.. Mulla oli myös kaks varasuunnitelmaa, jos en sais lisäkiloja pois: a) heitän kaikki muut tavarat roskiin, paitsi karkit, tuliaiset ja yks vaatekerta ja ostan kaiken sieltä (bye bye mun säästöt) b) itken niin paljon lentokentällä ja varmistan, että lentokenttätyypit huomaa, että oon rotarien vaihtari (koska joskus rotarivaihtareille annetaan lisäkilot anteeks), että niillä ei ois sydäntä maksattaa mulla 70 € lisäkiloista. Vaihtoehto cee ois ollu ylikiloista maksaminen, non merci!!
   Tuliaiset on hankittu ja pakattu, mutta en uskalla ottaa sitä riskiä, että mun perhe on vahingossa eksyny tänne, joten näätte ne sitten, kun postaan ekaa kertaa Ranskasta, sitten ku oon ne antanut.
   Mutta nyt oon iloisena täällä, kun laukut pakattuna, innostus reippaasti yli sadan prosentin (josta seuraa se, että en pysty nukkumaan kunnolla) ja huomenna käyn koululla sanomassa vikat heipat kavereille ja sitte lähetään kohti Helsinkiä. Postailen vikat tunnelmat vielä lentokenttähotskusta, joten ei vielä onnentoivotuksia! :)

8 comments:

  1. Mulla on kans hirveitä ongelmia pakkaamisen kanssa. Ei hajuakaan mitä ottaa mukaan ja mitä jättää Suomeen! D:

    ReplyDelete
    Replies
    1. I feel your pain!! Tsemppii sulle! Vaikka se onkin kauheeta, Nii jälkeenpäin sitä muistelee lämmöllä :D

      Delete
  2. Jata kaikki turha kotiin koska oikeesti voin kokemuksella sanoo et sielta perilta saat 100000 kertaa enemma turhaa kasaa... :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Voi ei mikä lasketaan turhaks ja mikä ei?? :D Nii varmasti saaki, ja hyvä vaan, että kaikkee ei voi raahata suomesta, ootan iha että pääsen kauppoihi siellä! :)

      Delete
  3. Hyvää matkaa ja elämysrikasta vaihtovuotta toivottavat rotaryklubilaiset.

    ReplyDelete
  4. mä oon edelleen sitä mieltä että toi a) vaihtoehto on paras!:D marika

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha ois kyllä mieli tehny tehdä noin! :D Mutta jos joskus oon menossa taas vuodeks ulkomaille ja mulla on vaan tarpeeks rahaa, Nii teen noin!!

      Delete