12/07/2013

7

IMG_4048IMG_4051IMG_4062
ITSENÄISYYSPÄIVÄ RANSKASSA. Aamun hypäritunnilla kävin postissa koittamassa saamassa jotain apua sen kadonneen paketin kanssa, mutta tulin vaan niin ärsyyntyneenä ja pettyneenä pois, kun se perusvastaus oli taas empä tiiä. Ruokkiksella sunnattiin kolmen kaverin kaa kohti Madame Blå -nimistä skandinaavikahvilaa jälkkäreitten toivossa, mutta loppujen lopuks meitä jäi vaan mä ja Zoé jälkkärille, koska etittiin sitä ravintolaa niin kauan, että tuli kiire tunnille. Mutta ah oli niin hyvää!!!! Söin jotain tanskalaista (ei ollu mitään suomalaista vaikka suomiruokaakin tuolta pitäs löytyy!!), siinä oli muistaakseni omenaa, kermavaahtoo ja niin ku jotain kaurajuttuu, hyvä kun osaan selittää!! :D Ruokkiksen jälkeen perjantaisin on ne ikävimmät tunnit eli fysiikka-kemia ja SVT (kai se bilsa vois olla suomeks, mutta erillaista kuitenkin..), ja joka kerta kun ymmärtää paremmin, haluun vaan hakata päätä seinään, koska oikeesti ei lukiossa tarttee mitään vastavärejä opetella enää!!!!! Mua niin säälittää nää ranskalaiset kun tää koulu on tämmönen :D
   Koulun jälkeen kierreltiin vähän kaupungilla kavereitten kaa, ja sen jälkeen menin toiseen postitoimistoon, koska ihan itsenäisyyspäivänkin kunniaksi pitää sitä suomalaista sisua laittaa kehiin ja Nelli vs Ranskan posti -sota ei tasan lopu ennen ku mulla on mun paketti!! Nyt mua palveli yks ihan tosi ystävällinen herrasmies, joka kerrankin teki jotain ja otti yhteyttä johonkin postin aluevastaavaan, joka aikoo tehdä tutkimuksen, että jos se paketti löytyis, jee :) Oli muuten aika tärkee paketti, jos ei löydy, niin sinne meni sitten mun ainoot talvikengät ja mm. hostien joululahjat!!!
   Sitten maksoin mun Paris-Barcelona ja Eurooppa -bustripit!! Huhuh, vähän kauhistuttaa tää mun rahatilanne nyt :D
   Mut loppuilta oli ihan sairaan kiva! Menin Zoélle illalliselle, syötiin lettuja (suolasia ja makeita) ja sitten mentiin leffaan katto Casse-tête chinois (3. leffa tosta sarjasta, eka osa on suomeks Espanjalainen kimppakämppä), joka oli ihan sairaan hyvä!!! Harrastin muuten myös Mamme laulun laulamista ja oli kaikki kyllä sitä mieltä, että Suomella on niin nätti kansallislaulu (joo ootteko koskaan kuullu Ranskan kansallishymniä???) :)

No comments:

Post a Comment