12/31/2013

muutto #1

Moi, täällä ollaan nyt tokassa perheessä! Lauantaiaamupäivällä hostvanhemmat lähti heittää mut tänne joen toiselle puolelle ja aperitiivin jälkeen sanottiin vähäks aikaa heipat. Vaikka vaihto ei tosiaan mitään helpoimpia asioita oo, joka päivä menee kuitenkin paremmin ja tykkään jo tosi paljon tästä mun tokasta perheestä. Mutta ennen kuin saatte ees mitään tietoo mun lomakuulumisista, saatte toivotun kuvapläjäyksen mun ekan perheen kodeista, eka rantatalosta ja sitten Nantesin talosta. Siinä perheessä mulla eka oli siis vanhemmat, sitten sisko tuli tekee työharjottelua Nantesiin ja viimeisenä vuotta nuorempi veli kotiutui sieltä lätäkön toiselta puolelta. Perhe on tosi urheilullinen ja aktiivinen, vanhojen sielujen vastakohtia, jotka osaa pitää hauskaa.
   Mulla on joku ihme ongelma flickrin kanssa, joten en saa laitettua kuvatekstejä, mutta siis eka mun huone Mesquerissa, ja muuta taloa. En laittanu nyt kaikista huoneista kuvia, mutta siis alakerrassa on keittiö, ruokailuhuone/olohuone, vanhemipien makkari. Yläkerrassa kolme makkaria ja kylpyhuone, ja vielä vinttimakuuhuone ylhäällä. Nantesin talosta on heti sitten kuvia, ei taaskaan kaikista huoneista, mutta siis katukerroksessa on kettiö, "salonki" (jossa on ruokailupöytä, jossa söin kahdesti, koska tavallisesti syödään keittiössä toisella pöydällä, ja sohvat), työhuone, vessa. Kellarissa on kodinhoitohuone. Tokassa kerroksessa on kaks makkaria, kaks kylpyhuonetta ja telkkarihuone (joka oli sittemmin hostveljen huone). Kolmannessa kerroksessa oli hostsiskon huone. Kumpikin talo oli vaan niin nätti <3 Rakastan jokaista yksityiskohtaa!! Olisitte vaan nähny yläkerran vessan, se on niin hassu :D Okei mut hei niinkun näätte, oli mulla nätit kodit :) Nantes koti sijaitsi tosi hyvällä paikalla, ratikalla keskustasta kotiovelle vähän reilu 10min, ja oli tosi monet bussit, jotka meni sinne. Ei oo kuvaa ulkopuolelta kuin puutarhan puolelta, mutta sellanen valkonen tavallinen julkisivu kadun puolelta. Mesquer-talolle sai ajella tunti, tunti puoltoista, ja meri siis näkyi, mutta en meressä uinu kertaakaan, kun meillä oli se uima-allas :)

   Inhoon pakkaamista. Tänne pakatessa Suomessa sain sellaset traumat näköjään, niin siitäkin syystä ei ollu kauheeta hinkuu rueta niitä laukkuja pakkailee, ja tietty koska oli haikee jättää eka perhe, kun oli niin hyvä joulukin ollu ja kaikkee. Mutta aina oon ollu sitä mieltä, että nää perheenvaihdot on hyvä juttu, ja kyllä siis oon sitäkin mieltä edelleen :) Tokaan perheeseen kuuluu siis vanhemmat ja samanikänen sisko, joka oli viime vuoden Taiwanissa. + Keittiömestariveli, jota en oo vielä nähnyt!! Tää perhe on tosi erillainen, mutta tykkään näistä kans ihan tosi paljon! Lähtökohtasesti tää on eri tilanne alottaa elää näitten kanssa, koska pystyy kuitenkin kommunikoimaan heti alusta asti yms yms. Joka päivä totun paremmin uusiin tapoihin. Elämä täällä on paljon rauhallisempaa, illalla annetaan hyvää yötä -poskipusut ja meillä on kankaiset servietit! :) Ollaan siis Rezé-nimisen kaupungin puolella, laittelen teille myöhemmin kuvia talosta :)
Vasemmalta alkaen: 2. perheen hostsisko Agathe, ekan perheen äiti Jacinte ja isä Christophe, tokan perheen äiti Christine ja isä Fréderic.

2 comments:

  1. Siis ihan sairaan hienoja noi talot! Vähäkö määki halluun tollaseen taloon sit, ku mä meen vaihtoon! Vaikka mä kyl sotkisin koko kämpän heti :D... T. Anni

    ReplyDelete
    Replies
    1. jep jep, eiks ookin aika nättejä :D voi anni, niin kyllä sotkisit, mut onneks on ne siivoojat :P

      Delete